torsdag, april 28, 2016

Veckan som gått

Söndag 24/4
På förmiddagen åkte Joakim o jag hem till mig och svängde in om Ica Maxi för att handla på vägen. Philip och Elliott lekte hela dagen (10-18.30) och de var först hos Michael och sen hos mig. Ida kom också och lekte med dem. Vi lagade helstekt kyckling med örtsås och ris till middag. Det var gott! Vi trodde inte att vi hade så det räckte till alla barnen så Elliott fick först. Men det fanns till alla och de tyckte det var mumsigt, speciellt såsen och riset :-). När de andra barnen gått hem kollade vi film "Horton" och åt lite salami. Sen nattade jag Elliott. Joakim har fortfarande väldigt ont efter att ha trillat med cykeln, det kommer nog att ta tid innan det blir bra. Tråkigt för honom...

Måndag 25/4
Söt Heimi på kontoret
Jobb igen och det var måndagsmöte och ekomöte och mycket att göra som vanligt.
På lunchen hämtade Åsa o Josefin sushi till mig. Det var gott! Åkte hem med Michael och hämtade Elliott och Philip på vägen. De gick för att leka hos Michael. När jag kom hem var Joakim hos mig och vi lagade middag på rester. Stekt ris med räkor, ingefära, morot mm. Jättegott! Sen kollade vi på TV och la oss tidigt och jag sov 8 timmar för första gången på evigheter, så glad för det! Tänk om det äntligen vänder!

Tisdag 25/4
Jobbade på kontoret och på lunchen träffade jag mamma. Vi gick till Smålands och åt vars en macka och drack te och så tog vi en cocoskaka som vi delade på. Jättegott och trevligt och tiden rusade iväg som alltid :-). Jag fortsatte att jobba och sen åkte jag och hämtade Elliott, Philip och Noah som alla lekte först hos mig och sen fick gå över till Michael när jag behövde ge mig iväg. Jag åkte till Höllviken där jag mötte upp Joakim och vi åkte till Foteviken och keramiken. Jag glaserade mina keramikgrejor som jag gjort där tidigare.
Foteviken ligger alldeles vid stranden så vi gick ner och tittade ut över havet innan vi åkte hem
Skulle egentligen åkt till Joakim men jag hade glömt att göra turnovern på jobbet och kunde inte komma ut på nätverk så vi åkte hem till mig istället så jag kunde göra klart den. Jag svängde ihop degen till nattjästa bullar så vi kunde ha det till frukost dagen efter.

Onsdag 26/4
Jag tog kompledigt. Gjorde bullar som vi åt till frukost. Sen var vi och handlade (kattmat mm). Efteråt var vi hemma hos mig och gjorde bruschetta till lunch. Jag satte upp lite tavlor och sånt i Elliotts rum, sen kollade vi lite på TV och förberedde maten. Idag blev det Rogan Josh. Jag hämtade Elliott & Noah på skolan och de lekte här ett tag. Sen gick de över till Michael. Elliott skulle äta i matsalen med Michael men kom hit ganska fort då han inte tyckte om maten där. Jag gjorde lite spagetti med bacon och parmesan till honom.
Jag tog in en kvist rosenmandel från balkongen, den är så fin!
Joakim och jag åt  Rogan Josh med pilaffris och raita. Mycket gott! Elliott ville inte ens smaka :-). Jag nattade Elliott och sen la jag mig och sov faktiskt riktigt bra även denna natt. Kryss i taket!

Torsdag 27/4
Jobbade och det var massor att fixa, inte bästa tiden att ha tagit en dag ledigt (dagen innan) men jag känner att jag måste hinna med lite på hemmaplan också och få vila lite. Så får det bli som det blir med jobbet.
Jag hade med Rogan Josh till jobbet och det var jättegott som lunch! Jobbade på och sen åkte jag hem o gav katterna mat o tömde kattlådan och sen åkte jag hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott. Där var även moster Annika. Trevligt! Vi åt jättegoda kungsräkor, havskräftor, vitlöksbröd och annat smått o gott. Mycket lyxigt !Vi åkte hem strax efter åtta och Elliott sov hos Michael. Jag åkte hem till Joakim.

Fredag 28/4
Steg upp tidigt och Joakim fixade iskaffe som jag fick med mig på vägen. Snällt! Jag körde hem och skjutsade Elliott till skolan. På kontoret jobbade jag med vårt finska bolag i stort sett hela dagen. Ska bli jätteskönt på tisdag för då kommer en tjej och ska ta över Finland från mig. Wohooo!
Så kanske jag hinner med att göra årsredovisningar och inkomstdeklarationer nästa vecka... Tänkte börja med det på måndag hemifrån. För det är lättare att sitta koncentrerat när jag jobbar hemifrån. Inga distraktioner.

Jag lunchade på Beebar med chefen och det var gott! Åkte hem och plockade undan lite på hemmaplan. Sen var det middag i kollektivmatsalen och det var OK, inte jättegott, förutom efterrätten som var mumsig (persika med grädde/yoghurt till). Efter maten kom Joakim och vi hade chipsmys med Elliott. Vi tittade på Mästerkatten.
Blommor jag fått av mamma, jättefina!

Inga kommentarer: