söndag, november 08, 2015

En fullmatad vecka :-)

I söndags var Elliott och jag hos min kompis Malin i Lund. Hon har tre barn och det var fullt kaos när vi kom, alla var hungriga :-). Vi lagade lunch och åt allihop och sen lägrade sig lugnet, hehe. Elliott spelade spel med Amanda som är äldst. De satt i hennes rum och verkade ha hur mysigt och roligt som helst. Skoj! Malin och jag satt i köket och pratade. Det var länge sen vi träffades så det fanns en del att uppdatera sig kring.

I måndags hade vi slutrevision för vårt danska bolag och allt gick finfint! Så himla skönt! På eftermiddagen jobbade jag hemifrån, jag skulle på konsert på kvällen så ville inte att katterna skulle vara själva för länge :-). Hämtade Elliott på skolan och vi körde hem till mamma och hämtade henne, hon följde med på Elliotts gymnastik. Efteråt körde jag dem hem och Elliott sov över där. Själv åkte jag hem och Torgny kom och hämtade mig och Michael och vi åkte in till Köpenhamn och Vega. Det var ett förband som vi inte var intresserade av så istället gick vi till en restaurang som låg alldeles i närheten. Det var ett jättemysigt ställe och jag åt en getosttoast på sallad och det var hur gott som helst.
Den där skinkan den låg på var helt superkrispig, tunn och sååå god
Så var det då dags för konsert och vi gick till Vega. Det började med att bandet spelade bakom ett skynke och ljudet var sjukt dåligt. Man hörde typ ingenting annat än en skorrande bas :-(. Sååå besviken jag blev. Har sett dem förut på Vega och då var det jättebra ljud och en jättebra konsert.

Garbage bakom skynket...
Men men, ljudet bättrade sig lite... sen sjöng hon dåligt också... Fast hon hade supergulligt mellansnack. Så det var ju bra! Och vissa låtar var ändå roliga att höra. Crush gjorde de bra i alla fall så det var ju kul eftersom det är en av mina favoritlåtar :-)

På tisdagen hämtade vi Elliott hos mina föräldrar på morgonen och körde honom till skolan. Han hade haft det jättebra och sovit gott! Jag jobbade hemifrån denna dag och vissa katter var väldigt förtjusta i det och ville vara näääära!
Sweet höll till på skrivbordet
Mango låg lite ovanför mig, han var ganska sur denna dag
När jag jobbat klart så åkte jag in till stan och träffade Helene för att fira hennes födelsedag! 
Vi tog en antipasto misto på di Penco och delade på den. De la på en massa extra till oss, så mycket att vi inte ens orkade äta upp. De tog inget extra betalt! Så himla schysst! Jättegott var det.
Kom inte på att ta bild förrän vi ätit en hel del av den
Sen gick vi på bio och såg "Tjuvheder". Den var verkligen jättebra tyckte jag! Så himla bra skådespel också. Rekommenderar jag verkligen! Det var en trevlig kväll! 

På onsdagen ville Elliott ha sin grismössa :-)
Sötnosen!
Vi var och tittade på den nya lokalen med jobbet på förmiddagen. Det var spännande. Sen åt vi lunch på Beebar hela kontoret. Trevligt! Synd att inte Åsa kunde vara med då hon var hemma med sin hund som inte mådde bra. När vi kom tillbaka till kontoret fick alla välja rum och så lottade vi mellan de som ville ha samma rum. Plötsligt hade jag ett helt annat rum än jag först hade tänkt mig :-). 
Kanske ska detta bli mitt rum?
Efter jobbet fikade jag med Elliott och Lenny. Sen gick de hem till Michael.  Jag spelade musik o så jobbade jag lite. 

På torsdagen hade vi bokslutsmöte med danska kontorschefen. På seneftermiddagen jobbade jag hemifrån. Det gjorde jag på kvällen också. Jag flyttade ut en hylla från sovrummet, en som knappt användes och inte fick plats riktigt. Ställde den vid matbordet, det blev bra! Så kunde jag ha lite ljus på den och lysa upp lite i hörnan :-)
Fina Mango
På fredagen jobbade jag hemifrån och på kvällen kom Camilla o Josefin hem till mig. Det var jättetrevligt. Jag lagade en ny rätt som jag just lärt mig, Tonkatsu. Det blev faktiskt riktigt gott :-D.
Elliott var också med oss och åt. Sen kom Lenny och de gick hem till Michael för att spela Minecraft.
Camilla, Josefin och jag satt och pratade och hade en väldigt trevlig kväll.
Jag fick en fin bukett blommor!
På lördagen åkte Elliott, Michael och jag till Espresso och åt frukost. Det var trevligt! Vi skulle behövt köpa skor till Elliott men han var så trött och orkade absolut inte. Så vi åkte hem igen. Jag pysslade här hemma, började först rensa ut garderoben. Har jag tänkt på länge. Sen rensade jag i hall-byrån. Jisses vad mycket grejor där var i en enda röra. Det tog hur lång tid som helst. Kokade tortellini till lunch åt mig och Elliottt. Det var gott! Fortsatte att rensa byrån. Lenny var här och lekte med Elliott i stort sett hela dagen. 

Jag hade egentligen tänkt gå igenom mina foton inför nästa års kalender och för att skiva ut och sätta upp men det hann jag inte med. Plötsligt var klockan massor och det var dags att åka på gåsmiddag hos moster Annika. Mina föräldrar, Olle, Ludde, Alice, Alinesföräldrar och Marianne var redan där när vi kom. Vi bjöds på underbart god mat! Krustader med trattkantarellstuvning, svartsoppa till den som ville och så gås med tillbehör. Mums! Vi gjorde roliga frågetävlingar och sen bjöds vi på äpplekaka. Elliott fick chips och godis och hade det hur bra som helst. Där var även två jättefina hundar denna kväll. 
Dåliga bilder men söta vovvar var det
Och idag är det söndag och fars dag. Elliott vaknade tidigt så vi var uppe med tuppen trots sen läggning. Jag åkte och handlade på Ica. Michael kom över och fick farsdagskort och teckning av Elliott samt present och frukost. Sen gick han hem till sitt och Elliott satte sig att spela Minecraft. Själv bakade jag chokladkakor till pappa (de blev tyvärr väldigt torra) och så plockade jag undan lite och så var klockan massor och Elliott och jag skyndade iväg. Vi skulle köpa blommor till pappa men kassan hade fått problem med kortläsaren så det gick inte att betala...

Vi åkte hem till mina föräldrar vid middagstid. Pappa hade just stigit upp och mamma hade gjort en supergod smörgåstårta som vi mumsade i oss av. Mmmm... Pappa fick kort, presenter och kaka. Elliott hade kvar lite av godiset från kvällen innan och gjorde sig en jordgubbsgodistunga :-D
Sötnosen med väldigt rosa tunga
När klockan närmade sig halv tre skyndade vi iväg för då var det dags för kalas. Ett kalas med 42 barn! Jisses! Det hade i alla fall gått jättebra och Elliott hade roligt! Medan Elliott var på kalas passade jag på att städa här hemma, äntligen!!! Det var så mycket katthår överallt. Och jag hann städa allt innan kalaset var slut. 
Katterna gillar när jag har blommor på bordet
Elliott kom hem och hade haft sååå roligt. Jag lagade Chicken tikka masala till middag och det blev jättegott! Michael kom över och åt också. Sen gick han och Elliott hem till sig och jag fick en tv-kväll. Så himla välbehövt! Jag tände lite ljus och satte mig att titta på "Så mycket bättre", gårdagens avsnitt. Det var jättebra! Mango som varit lite sur på sistone gillade nog att jag var hemma för han var SÅÅÅÅ gosig denna kväll! Så himla mysigt! 
Mangomys!
Nu är det dags att nanna och en ny arbetsvecka börjar imorgon igen. Då ska vi faktiskt titta på vår nya lokal ännu en gång. Känna in de rum vi blivit tilldelade. Ska bli så spännande! Längtar tills vi ska flyta. Sen ser jag framför mig en väldigt arbetsam vecka. Mycket som ska bli klart (budgetar och annat). Men det ska nog gå bra hoppas jag.

Inga kommentarer: