onsdag, juli 22, 2015

Sista jobbveckan innan semestern

I måndags cyklade jag till jobbet. Elliott sov länge så Michael fick komma över och vänta på att han skulle vakna för jag behövde cykla till jobbet vid 08 i alla fall... När jag varit på jobbet ett tag så hörde Michael av sig, Elliott o han skulle till Espresso på Triangeln o äta frukost. Jag gick med dem och åt en scones, sen gick jag tillbaka till kontoret. Det var trevligt med en frukostträff. På lunchen träffade jag Helene. Vi gick till ett nytt taco-ställe. Där tog jag glatt gräddfil på min taco och tog en stor tugga. Och så smakade det bara MAJONNÄS!!! Usch och fy så äckligt. Förstörde hela upplevelsen.  Jag skrapade av allt jag kunde... Men annars var det fräscht, fint o mycket att välja på.

När jag jobbat klart cyklade jag till Emporia och handlade på Ica. Det blev varma mackor till kvällsmat hemma hos mig, Elliott o Michael hade ätit lite sent på dagen och själv var jag äckligt mätt efter tacosen. Gjorde varma mackor med ananas, skinka, ost o senap. Gott! Sen spelade Elliott o jag wiii :-).
Sweet är så söt i verkligheten men ser ofta lite lustig ut på bild :-)
På tisdagen tänkte jag cykla men just när jag kom ner till cykeln började det ösregna och jag hade inga regnkläder, så jag tog bussen istället. Den kom meddetsamma o det gjorde tåget med så jag var på kontoret på nolltid. En bra grej är att jag kan göra islatte på jobbet. Så himla gott. Den blir extra god då vi har hasselnötssmak på kaffet. Mmmm. Islatte har jag alltid tålt bättre än vanligt kaffe, konstigt men bra. Efter jobbet så tog jag tåg o buss hem och lagade schnitzel med paprikasås, ättiksgurka och klyftpotatis. Det var gott! Ida var här och lekte med Elliott efter maten. Sen spelade Elliott o jag lite wiii när Ida gått hem. Vi la oss tidigt, jag var hur trött som helst och jag tror faktiskt att vi somnade båda två före kl 22.

I morse vaknade Elliott innan jag behövde gå iväg till jobbet. Så det var ju bra. På jobbet var chefen tillbaka från sin semester och han bjöd oss alla på lunch :-D. Trevligt! Vi gick till Smak och satt ute och åt. Efter jobbet handlade jag till Caesarsallad och den har vi just ätit upp. Nu har jag hemmakväll på egen hand (Elliott är ute o leker och sen ska han sova hos Michael) och det känns som första gången på väldigt väldigt länge som jag är hemma själv en kväll! Det kliar i fingrarna på mig att jobba.... har ju snart semester och massor att fixa innan jag ska iväg. Men jag har bestämt mig för att inte jobba utan titta på en film istället. Bra beslut hoppas jag :-D. Ska göra mig en islatte att smutta på också. Katterna är glada. Vi firade deras födelsedag igår Elliott o jag. De fick presenter och äggula att äta. På förmiddagen var Elliott i Klagshamn med Erik och på eftermiddagen lekte han med sin kompis Philip. Så han har haft fullt upp idag.
Mangos favoritplats
Mango trivs på balkongen, men jag vet inte hur många gånger han har vält ner balkonglådorna! Börjar bli lite trött på att plocka upp jord. Men jag borde surra fast dem. Och så ska jag fixa något roligt för dem att ligga på och vässa klorna på. På hög höjd, så de ser ut över omgivningarna. Ska se om jag hittar en trädstam jag kan släpa hem. Och så en ligg-platta som de kan vila på. Det projektet ska jag ta tag i när jag har semester!

Inga kommentarer: