måndag, juni 01, 2015

Veckan som varit samt helgen

I onsdags tog jag buss o tåg till jobbet och på perrongen var det två söta vovvar som jag inte kunde låta bli att smygta ett foto på :-)
Sittstilen alltså <3 i="">
Jag tog buss hem efter jobbet och gick till matsalen. Elliott gillade maten (Perellis fiskgratäng). Han sov hos mig och vi gick och la oss tidigt.

I torsdags var det dags för jobbets årliga vårutflykt. Vi åt god mat på Restaurang Ribersborg. Jag tog spätta och såg framför mig en friterad sådan, men det kom in en hel fisk, alltså en grillad spätta :-). Det var överraskande men på ett bra sätt. När vi ätit klart gick vi till minigolfbanan. Åsa var så rolig när hon golfade att jag skrattade så mycket att det måste ha varit rena hälsokuren :-D
Golfbanan
Den roligaste minigolfaren
Efter denna utflykt åkte Michael och jag till Elliotts skola där de hade öppethus. Mina föräldrar hade redan kommit dit och gick tipsrunda med Elliott, vi hakade på och var med på de sista frågorna. Sen var det fika i klassrummet och så uppvisning. Det var så fint! De sjöng jättefina och svåra sånger med bra texter (så jag fick tårar i ögonen) och de var så himla duktiga! Jag var så sugen på något rejält att äta och det blev entrecote med klyftpotatis och pepparsås. Sen fick jag ont i magen för det får jag alltid av pepparsås men den är så god så jag kan inte låta bli att laga den ändå. Elliott sov hos mig och vi la oss tidigt båda två.

På fredagen gick jag iväg en sväng från jobbet för att träffa Catta på en Espressofrukostfika, hon skulle yoga i närheten. Jag tog te och kanelbulle. Sen jobbade jag igen. Jag lunchade med Åsa på Beebar och det var både gott och kul! Sen jobbade jag till kl 17. Åkte tåg o buss hem och kom hem lagom till matsalsmaten. Idag var det fläskfilé i vitlökssås och till efterrätt ugnsbakad banan med aftereight eller romrussin. Efter maten såg vi film hos Michael, Ida var också med. Elliott sov hos Michael och jag jobbade på den traditionsenliga safariskivan tills det var midnatt.

På lördagen mådde jag lite skumt men åkte iväg på Safari med Åsa ändå. Jag var hemma hos henne vid halv elva och vi började med en runda i hennes trädgård. Där var jättefint och många projekt på gång :-). Daisyvovven kom ut och hälsade på mig, så söt!
Sen körde vi iväg och det var inget höjdarväder, 10 grader bara och blåsigt. Men det var roligt ändå. Vi nöjde oss med Tirups örtagård och Åbergs denna gång. Tirups är alltid fint!
Hur söt?
Och hur söt??? 
Konstig men med viss charm
Fint fågelbad
Fin vovve
Finfint
Och lite charmigt
På Åbergs började vi med lite lunch, Åsa bjöd :-)
Åsa drack rosévin
Väldigt goda chokladbollar
Skiftande väder, ena sekunden sol...
...Andra sekunden mörka hotfulla moln
Fin blomma
Ännu en fin blomma
Jag köpte en dvärgsyrén som inte slagit ut än. Den är jättefin! Mycket nöjd med årets safari! 
Efteråt var jag dock helt slut! Jag försökte hitta krypginst men det fanns ingenstans, åkte till Hornbach men där hade de inte heller någon. Så jag åkte hem och lagade kycklingklubbor med potatiskrocketter och fetaostsås till middag. Elliott o Michael åt hos mig och sen tittade vi på en "Tingeling"film som var jättebra. Detta trots att det hos mig är stökigt och kattsand på golvet... 
Elliott sov hos Michael. 

På söndagen var det mors dag och jag blev inbjuden på frukost hos Michael o Elliott. Elliott hade ritat en jättefin teckning till mig! Och så fick jag blommor och en laserpekare (som jag ska få senare) och som jag kan leka med katterna med. Efter frukosten gick jag hem och fixade kort till min egen lilla mamma :-). Sweet var dålig i magen, det är nog första gången. Han gick flera gånger och det luktade förfärligt. Sen kom Elliott över och samlade ihop lite födelsedagspengar och vi åkte till Toy's r us och han köpte pärlor med pärlplattor o mönster och ett lgeo. Sen åkte vi till Lutz - jag hade lovat Elliott att vi skulle åka dit o äta lunch en dag och denna dag passade ju bra. Efter detta var vi på Mobila och där handlade Elliott mindcraftsaker för sitt presentkort på BR och jag köpte blommor och ost. 

Michael skjutsade oss till mina föräldrar och där firade vi mamma på morsdag! Vi dukade upp ostar och annat gott och tittade på Elitloppet. Himla mysigt!
Mumsmums!
Elliott o pappa var ute och spelade boccia och då hittade de en liten fågelunge. Den var så söt! Stackars lilla fågel som kommit bort, eller så bodde den i garaget? 
Fågelungen
Finfin lilja i deras trädgård 
Efter en mysig eftermiddag begav vi oss hemåt (Michael hämtade oss). Jag hann dammsuga innan jag och Elliott gick och la oss. Det kändes bra att ha städat undan lite. Inte lika mycket kaos nu :-). Jag måste försöka vara hemma lite mer, som det är känns det som att jag är hemma alldeles för lite.

Idag är det måndag och det har varit jobb hela dagen. Jag hoppar över meditationen idag så att jag har en hemmakväll. Så himla välbehövligt! Katterna slappar i soffan bredvid mig och jag funderar och planerar och bloggar och ser på TV på samma gång. 
Kattmys
Jag gjorde köttfärs"sås" på tacokrydda till Elliott. Vi hade spagetti till. Det var faktiskt riktigt gott :-). 
Sen lekte Elliott ute på gården och sen kom han och Ida hit och lekte en stund. Sen gick han över till Michael och sover där i natt.
Mina morsdagsblommor

Inga kommentarer: