onsdag, april 22, 2015

Plantskolerunda

Igår efter jobbet så var det styrelseutbildning i kollektivet. Mamma och moster Berit hämtade Elliott på skolan. Jag åkte dit och hämtade honom efter att jag varit på utbildningen. Jag var hos mina föräldrar vid kvart i åtta på kvällen så det var ju ganska sent. Jag åt lite mat och det var jättegott! Stannade en liten stund och pratade och sen åkte Elliott och jag hem för att sova. Vi somnade i stort sett meddetsamma båda två :-).

Idag jobbade jag halvdag. Vid 12 kom mamma och Berit och hämtade upp mig på jobbet och vi åkte på en liten plantskoletripp. Vi började i Flyinge där de öppnat ett café också nu. Det var ju jättebra för jag var hungrig :-). Jag åt en mycket god toast. Vi gick och tittade på blommor och plantor i solen och det var jätteskönt och där gick vi länge. Jag blev två smultronplantor, en smulbärsplanta, ett löjtnantshjärta och en höstaster rikare.
Fint  på Flyinge plantskola
Snyggt klippt buske
Rolig figur

Caféet med palmer
 Vi körde vidare till Löddeplantskola och där var mycket fint att titta på.

En liten Buddha
En fin Ganesha
Ett ståtligt ägg
En fin marktäckare
Vi avslutade rundan med ett besök på Lommas fiskrökeri och köpte med oss lite räksallad, fiskpaté och en smördegsrulle och körde sen hem till mig. Där klappade vi katterna och åt ovanstående delikatesser. Så skönt att få en hel eftermiddag ledig och vara ute i solen och titta på blommor! Mycket trevligt!

Katterna blir så glada när jag öppnar balkongdörren. Att gräva jord ur mina krukor är en favoritsysselsättning och även att hoppa upp i blomlådorna och sitta på mina nyplanterade pelargoner :-). Mango är väldigt glad för att balansera på blomlådorna och då välter de oftast, Sweet är än så länge mest på balkonggolvet.

Nu har jag ätit i matsalen och både igår och idag har jag haft ont i min axel och spänningshuvudvärk. Tänkte jag skulle vila och ta det lugnt ikväll och se om det kan göra lite nytta :-)





Inga kommentarer: