torsdag, mars 12, 2015

Tjo!

Nu har vi beställt en sommarresa! Mina föräldrar, Elliott och jag! Så spännande!
Det här hotellet blev det. Skoj skoj skoj!!!
Skulle tro att Elliott kommer att gilla de här rutschkanorna
 I tisdags efter jobbet fick jag finbesök av mamma och moster Annika. De hämtade med sig Elliott från skolan på vägen hit. Vi la pussel och pratade och det var jätteskoj att de hälsade på!
Strax före 18 var det årsmöte i kollektivet så jag gick ner och Elliott hängde med Annika och mamma hem till mina föräldrar :-). Jättebra ju! Nu slapp han sitta med på mötet, det skulle han fått göra annars, hehe. Jag hade bakat kladdkakemuffins och en annan vaniljbullar. Mycket god fika fick vi alltså på mötet. Jag fick presentera resultat och budget och det var ett mycket bra och givande möte. Många diskussioner. Inga jobbiga. Så det var ju skönt.

Lite innan mötet var slut så åkte jag hem till mina föräldrar för att hämta Elliott. Vi spelade några rundor svartepetter innan jag gick och Elliott hade haft det så bra så bra! Vi åkte hem till mig och gick och la oss efter en runda Olsson (en väldigt kort sådan).

Vi hade förresten jobblunch idag, det var trevligt. Jag tog köttbullar, de var goda. 

På onsdagen vaknade både Elliott och jag i god tid. Vi åkte till skolan och där bestämde vi med en annan mamma att Elliott skulle följa med en klasskompis hem till dem på fredag. Då sa hon "och så kan han ju sova över". Oouuups! Han har inte sovit över hos någon kompis förut... Undrar om han kommer att fixa det? :-D. Spännande. Jag tror han kommer hem på kvällen jag. Men han säger att han vill, så han får såklart försöka!

På lunchen åkte Michael och jag till Mobilia och lunchade på en taco-restaurang. Riktigt gott!!!
Min tacosallad
Jag hämtade Elliott på skolan vid halv fyra och vi åkte till Espresso i Limhamn och fikade. De hade hans favoritmacka och det var mysigt att fika ihop!
Många fina blommor på vägen dit
 Sen åkte vi hem till mig och löste korsord och spelade lite Olsson. Han såg så mycket fram emot att denna kväll sova över hos mormor och morfar. Vi åkte dit så han var där kl 18. Jag stannade o fikade på lite cola och pratade en stund, tills Elliott körde iväg mig och ville vara där själv :-D.

Jag åkte hem och kollade på Grey's Anatomy. Alla fyra avsnitten på nya säsongen. Det var nice!
Gosekatterna höll mig sällskap
Sen gick jag och la mig alldeles för sent...

Idag steg jag upp hyfsat tidigt och duschade och städade kattlåda och så innan jag åkte till jobbet. Där var det fullt upp och jag höll på att aldrig bli klar. Men så skulle Michael ut med hundarna så jag åkte med hem och köpte hamburgare till lunch på vägen. Sen jobbade jag hemma och till slut blev jag klar med två måste-saker så då slutade jag jobba och åkte hem till mina föräldrar. Där var en superglad Elliott som hade haft roligaste dagen och sa att han hade skrattat så mycket hela dagen. Och han var på strålande humör hela kvällen :-). De hade varit och fikat på Espressohouse också. Mycket uppskattat. När vi åkte hem sa han att det var bästa tre dagarna, få sova hos mormor och morfar, få vara ledig med dem och så imorgon få sova hos klasskompisen :-D.

Elliott och jag hämtade mat på Krua Thai och åt den hemma hos Michael. 
Han skojade och busade hela kvällen. Iskra (lånewhippan) ville ligga i hans knä. Det var han så glad över! Och Michael berättade nyss att Elliott hade somnat sked med Iskra när han lagt sig. Så gulligt! Hon är så söt den vovven!
Väldigt fin himmel när jag kom hem
Och katterna verkade vänta på mig i fönstret:-)

Inga kommentarer: