onsdag, februari 18, 2015

Uppdatering

I söndags var det årsmöte i LS, det fack jag är med i. Det var första gången på länge som jag var med på ett möte. Elliott och Dexter var hos mina föräldrar under tiden då Michael också skulle gå på samma möte. Det var första gången de passade Dexter utan mig eller Michael där.

På mötet fick vi middag. Det var vegan-mat och riktigt gott faktiskt!
Första portionen
Sen var det årsmöte och LS-möte och nåt annat möte också. Roligt var det! Roligt att prata om annat än det man brukar prata om. Lite inspirerande faktiskt! Har saknat det där politiska :-D

Efter årsmötet köpte vi med oss lite kakor (bla en väääldigt god biskvi) och åkte hem till mina föräldrar. Det hade gått superbra att passa Dexter. Så himla bra ju! När vi åkte hem så köpte vi pizza med oss och den åt vi hos Michael. Vi la lite pussel också. Svårt att låta bli.
Elliott o Dexter softar
Sen gick jag hem till katterna. Elliott skulle sova hos mig men ångrade sig när vi hade lagt oss och sprang över till Michael :-). Jag var så trött så trött och blev lite snopen så jag låg kvar i sängen och kollade på två avsnitt av Greys.

På måndagen var det sportlov och Elliott skulle gå i skolan. Det är väldigt reducerat antal barn och det såg Elliott fram emot. När vi släppt av honom i skolan så åkte vi till jobbet. Jag kände mig fortfarande förkyld och lite snurrig i bollen, men det gick OK att jobba ändå. Vi var nere och tittade på en ny lokal i huset. De ska ev göra om våra lokaler till lägenheter. Så vi fick titta på alternativ :-).

Sen skulle vi åka och hämta Elliott och Michael och Dexter gick och hämtade bilen. Men när de stannat och väntade på mig på gatan så vägrade bilen sen att starta! Så tokigt! Jag fick gå till tåget för att försenad åka till skolan och hämta Elliott. Vi har som tur är fortfarande Kia assist så de skulle komma inom en timme och se vad som var fel på bilen. Jag var inte hos Elliott förrän halv fem, så sent har vi nog aldrig hämtat förut :-). Men han var så nöjd och glad så. Hade haft jätteroligt. Det är ju ingen skola så de hade fått leka vad de ville hela dagen. Personalen sa att alla barnen hade älskat det.

Elliott och jag tog bussen till Ica och handlade lite till mat och sen åkte vi hem och Michael lagade lammfärsbiffar medan jag gick hem och satte mig för att vila i soffan. Jag gick över och åt och sen la vi lite pussel och så gick jag hem. Åkte iväg till meditationen (äntligen!) och den var himla bra som alltid, så mysigt ställe och bra meditation! Trevligt!

På tisdagen jobbade jag och var ännu tröttare än dagen innan. Jag orkade inte jobba på eftermiddagen och jag har massor med komptid att ta ut, så jag åkte hem och skulle vila. Men jag fick för mig att dammsuga och våt-torka golven istället... suck! Hopplös! Men sen hämtade jag Elliott och vi fikade på Scones och pålägg och spelade musik och hade det bra. Elliott hade haft roligt på skolan även denna dag. De hade bakat semlor och han hade ätit 2 stycken :-D.
En fin semla som vi fick av Elliott
Elliott sov hos mig och först i sin koja, sen i sin säng, sen i mitt rum i sin säng för att slutligen lyckas somna i sin egen säng efter att ha sagt att pappas säng är mycket skönare, hehe.

Idag var det onsdag och Elliott fick vara ledig från skolan och med sin mormor och morfar hela dagen. Vi steg upp kl 07 och jag klippte honom innan vi duschade. Lämnade honom hos mina föräldrar kl 09. Då upptäckte jag att jag glömt hans väska och alla grejor hemma. Michael åkte hem och hämtade den och jag var inte på jobbet förrän vid tjugo i tio, hehe.

På jobbet passade jag Dexter när Michael var ute på jobblunch och jag hade ingen mat med mig så jag åt knäckebröd och kex. Michael erbjöd sig hämta mat till mig när han kom tillbaka, men jag var inte så hungrig längre då. Så jag jobbade på. Jag slutade jobba med Playgroundgrejor och gjorde lite BoAktiv innan jag gick hem. För jag skulle lämna in allt till revisorn på kvällen. Kl 17 var jag klar och Michael och jag åkte hem och på vägen körde jag bilen i biltvätt, den var sååå skitig. Sen hem och gav katterna mat och tömde lådan och så iväg till revisorn och lämnade alla bokföring för kollektivet. Åkte sen hem till mina föräldrar. Elliott hade haft det jätteroligt och bra hela dagen och de hade varit och spelat bowling (sånt där man får testa på) vid Stadion någonstans. Och vi åt tacos och det var himla gott!!! Och sen spelade vi Svartepetter massor av gånger och 9 gånger av 10 så fick JAG svartepetter! Hehe. Otroligt! Men det var jätteskoj. Vi åt lite buffelmozzarella och sen var klockan 20 och det var dags att åka hem.
Min lille hockeyspelare

Inga kommentarer: