söndag, februari 01, 2015

Bio och helg

I torsdags på jobbet hade vi bankmöte och VDn var nere. Det gick bra på mötet och vi åt lunch på BeeBar och det var gott. Efter jobbet så skulle mamma och jag träffas på diPenco halv fem. Jag hade tänkt hämta ut biobiljetter innan men VDn ville prata precis när jag skulle gå, hehe. Så jag hann inte. Men han tipsade om att jag kunde köpa dem på nätet istället så det gjorde jag. Det gick ju super.

På diPenco åt mamma och jag jättejättegod antipastotallrik och osttallrik.
Antipasto
Ostar
Det var mysigt och väldigt gott! Mätta och belåtna gick vi till SF bion och tittade på "Trevligt folk".
Den var hur fin som helst. Och rolig! Jag som inte brukar skratta skrattade flera gånger :-D. Rekommenderar den verkligen!

På fredagen jobbade jag på kontoret, jag träffade Camilla på en fika på Hollandia. Det var verkligen jättelängesen vi träffades, typ i september förra året... så det var ju kul att vi äntligen fick till en träff.
kristallkrona på Hollandia
Jag hämtade Elliott på förskolan. Jag åkte dit med tåg och buss. Michael hämtade upp oss med bilen på skolan och vi åkte hem. Elliott var hemma hos Michael. Jag jobbade hemifrån till det var dags att äta i kollektivmatsalen. Det var jättegod mat och cheesecake till efterrätt. Efter maten gick jag upp till Michael där Elliott och Ashley var och kollade film. Jag tittade med dem och sen gick Elliott och jag hem till mig. Vi hade en sugig natt. Jag hade jätteont i magen och kunde inte somna. Elliott sov himla oroligt och vred och vände sig. Det kändes som att jag inte sovit på hela natten... Dessutom vaknade vi tidigt.

På lördagen var jag väldigt väldigt trött. Hade fortfarande ont i magen också. Vi gick över till Michael och åt frukost. Ashley kom också och åt, de höll på att flytta. Jag passade på att jobba efter frukosten. Sen var det flyttdags och jag passade Dexter hos Michael medan Elliott och Michael hjälpte till att flytta. Jag jobbade vidare och fick gjort riktigt mycket denna förmiddag. Vid 12-tiden hade de flyttat klart och Elliott o Ashley kom upp och de fick ta hand om Dexter medan jag gick hem till katterna. Plockade undan lite här hemma. Hade ont i huvudet och tog en treo.

Sen var det dags för simskola på Aquakul. Den har vi aldrig varit på förut. Det var verkligen helt annorlunda än alla simskolor vi varit på förut. Jag gillade det! Alla barnen samlades i grupp pratade och jympade i 15 minuter. Sen gick de i samlad trupp och duschade innan badet. Efteråt var de 6 barn på varje ledare och det var verkligen riktig simträning. Kanske lite väl avancerat för Elliott? Han är i simkunnigklassen, men kanske skulle han gått en klass under för han kan inte flyta på rygg eller ryggsim än. Men vi får se vad de säger. Elliott tyckte det var skoj! Det var hur varmt som helst i bassängrummet, nästan för varmt för mig alltså. Men hellre det än för kallt :-D.
Skoj att titta på och själv slippa bada. Och tror det är bättre för Elliott också, så han verkligen måste lyssna på tränaren. Sen gillar jag att det var väldigt många olika nationaliteter både bland barn och simtränare. Hoppas det kommer att vara bra i fortsättningen också.

Efteråt så åkte vi till Emporia och köpte skridskor till Elliott. Vi kollade också in isbanan som är på Emporias tak. Jag behöver också skridskor men hittade inga. Så jag får kolla någon annanstans. Sen ska Elliott och jag åka skridskor en dag. Elliott fick mozzarellasticks och vi handlade snabbt på Ica innan vi åkte hemåt. Väl hemma gick Elliott hem till Michael och jag lagade pizza. Gjorde två stycken och de blev jättegoda för ovanlighets skull :-). Michael och Dexter kom över och vi åt våra pizzor. Jag var fortfarande aptrött och hade ont i huvudet, treon hjälpte inte mycket. Ingrid ringde och vi pratade en stund. Då hade jag just gått över till Michaels lägenhet för att kolla på Stjärnornas Krig med dem. Ashley var också där. Michael hade gjort guacamole och den var jättegod. Jag såg hela filmen fast jag egentligen tänkt gå hem tidigare. När jag sen kom hem så kollade jag ett avsnitt Parenthood innan jag gick och la mig. Hoppades på en god natts sömn och det fick jag som tur var också :-D

Idag vaknade jag vid halv åtta och kände mig faktiskt utsövd.
Nyvaknad Mango
Nyvaknad Sweet
Duschade Mango och mig själv (Mango är så nyfiken i duschen så då tyckte jag att han kunde få duscha). Kvart i tio hämtade jag Elliott hos Michael och vi körde till Leos lekland. Där mötte vi upp Catta och Nea och barnen busade för fullt i två timmar. Sen fikade vi lite, jag tog bara dricka men Elliott åt massor. Sen skyndade vi hem och jag hjälpte till med flyttstädning hos Ashley och Lennys mamma. Det tog tre timmar. Sen gick jag hem. Elliott, Ida och Ashley var här och byggde lego och spelade Uno. Jag cyklade iväg och handlade. När jag kom hem lagade jag tagliatelle med ostsås, tomatsås och bacon. Becka tittade in lite kort och sen gick Ashley hem. Michael kom över och åt och Ida åt också med oss. Elliott och Ida fortsatte spela Uno tills de var för trötta, så gick Ida hem. Elliott och jag satt i soffan resten av kvällen. Jag pratade med mamma i telefon en liten stund också. Och nu har helgen redan gått.

Jag skulle vilja ha semester och bara vara hemma och gosa med katterna. Mango är den keligaste katt jag någonsin varit med om. Han är så himla gullig och söt! På natten om jag går till toaletten så kommer Mango springande och hoppar upp i knät på mig. Så jag får sitta där lite längre och klappa honom, sötnosen! Och nu ligger han här bredvid mig i soffan med huvudet på min arm. Så himla gosig! Sweet är också himla gullig men oftast lite mer på avstånd hehe. Han kommer också springande men ligger gärna en bit bort. Just nu är favoritplatsen en låda på skrivbordet. Så där ligger han allt som oftast. Nu ska jag natta Elliott.

Inga kommentarer: