lördag, januari 24, 2015

Lördag

Idag är det lördag och vi hade en lugn förmiddag. Jag vaknade vid 08 och gick sen över till Elliott o Michael och åt frukost. Gick hem och Elliott kom över meddetsamma. Han satt och löste korsord medan jag bokade Luciente-företaget. Äntligen! Så nu är 2014 klart och vi kan förhoppningsvis avsluta bolaget
Mango ville gosa
När jag var klar med jobbandet så la Elliott och jag pussel. Det var skoj! Katterna ville vara med...

 
Jippie pussel!
Även Mango var uppe på pusslet en stund.
Sen gjorde jag lite pannkakor och Michael kom över och åt med oss, Dexter följde med.

Michael skjutsade hem oss till mina föräldrar. Han skulle ut på långtur med Dexter. Elliott och jag bjöds på mumsiga nachos, chips och prosciutto. Michael kom tillbaka och jag gick ut och hämtade Dexter medan han åkte hem för att städa i kollektivköket och jobba undan lite. Dexter var nöjd med att vara med oss och pep i stort sett inte alls. Super ju! Elliott och pappa löste korsord och spelade Olsson.

Annika och Rolf kom och hade med sig mini-semlor. De var goda! Mamma, Annika och jag satt i köket och pratade. Elliott busade med Dexter och vi tittade på travet och pratade och hade det bra!
 Michael hämtade oss vid 18-tiden. Vi hämtade med mat hem och åt. Sen gick Elliott och jag över till mig och la klart pusslet. När det var läggdags ville Elliott sova i sin gamla säng som är i mitt rum, för där kan man krypa in under madrassen. Så vi ska nog byta säng tror jag :-D. Min säng kan man inte krypa in under madrassen i.
Nöjd Dexter, han vaknade dock till av att jag tog bilden :-)
Nu ska jag kolla in följande dokumentär: Våra sjukdomars historia - Depression

Inga kommentarer: