söndag, juni 01, 2014

Zzzzz...

Idag har jag varit så trött så trött och jag har frusit. Tycker det är så himla kallt i vinden även om det är soligt... Efter frukost så gick jag och la mig en stund och vilade innan matmötet. Höll på att somna. Sen var jag på supersnabbt matmöte, ingen jätteshoppinglista så jag bestämde mig för att handla själv senare på dagen, orkade inte med någon gemensamhandling idag.

Michael, Elliott, Ida och jag åkte till Slottsparken för att kolla in utställningen. Där var sjukt mycket folk och lite jobbigt av den anledningen (var nog mest för att jag började få ont i huvudet och inte orkade med det riktigt). Jättefina änglar :-D



Fint arrangemang
En vägg skulle man haft på balkongen, fint med kryddor i påsar! 
Vackra jätte-vallmo
Det var fina små visningsträdgårdar men människor överallt. Så vi gick inte så länge och barnen ville bara gå till lekplatsen ;-). Ida brände sig på en blomma (nässla?) och hade ont i handen i en halvtimme eller så. Sen gick det över. Vi gick till en korvkiosk för lite mat och sen fick de leka ordentligt på lekplatsen.
Leker på lekplatsen
klättrar och har sig
På vägen hem åkte vi in om Emporia där barnen fick fortsätta att leka medan jag handlade mat-grejorna till kollektivet och sen åts det glass innan vi åkte hem.

Väl hemma var jag helt slut och satte mig på balkongen. Barnen var lika slut och satt i soffan och kollade på Super-Mariofilm på iPaden. Tur var det. Kunde somnat där på balkongen också alltså... hehe. Sen lagade vi lite mat och nu är Elliott ute och leker med Ida. Jag tänker sätta mig och läsa en stund så jag hinner läsa ut bokcirkelboken tills på fredag. Skulle vilja se någon serie, känns som det var en evighet sen jag såg en serie på tv. Ska ta mig en tv-maratondag någon gång inom en snar framtid. Ikväll tänkte jag att vi skulle försöka lägga oss tidigt. Vi får se hur det går med det :-D.


Inga kommentarer: