måndag, juni 30, 2014

Semestern slut för denna gången

Idag så var det jobb igen och det var skoj att komma tillbaka och få lite gjort :-).
Dock var jag väldigt trött. Elliott kom in till mig 05.40 och då var det så ljust så han var klarvaken och tyckte att nu kunde vi stiga upp. Hehe. Vi försökte somna om men det var helt omöjligt. Så han fick gå och hämta sin iPad och spela lite medan jag låg kvar och drog mig en stund.

I lördags vaknade jag med hur ont i ryggen som helst och jag tänkte att herregud hur ska jag kunna stå hela dagen och fixa mat och annat till kvällens kalas? Men efter att ha fixat efterrätt, förrätt och lite annat smått och gott så hämtade jag vetevärmaren som jag fått av Elliott. Så värmde jag den och satte mig i soffan med den bakom ryggen och så spelade Elliott och jag Wii och när vi spelat klart och ryggen blivit ordentligt värmd så släppte det väldigt mycket. Tack och lov! Så det gick bra att fixa resten av dagen sen :-).
Michael passade vovvar och Elliott var mycket där. Jag hade gjort ett tidsschema för när jag skulle påbörja olika saker men det havererade totalt då vissa saker tog längre tid än jag planerat (som att hacka och steka fläsk) så det blev verkligen kaos på slutet. Men tilltugg och så var klara tills gästerna kom i alla fall.

Det var Åsa, Jörgen, Becka, Hanns och Ingrid som kom och de firade mig och Elliott och vi hade en supertrevlig kväll och Elliott och jag fick så fina presenter! Elliott fick ett par coola Angrybirdsskor, en angrybirdsklocka att ha på väggen, lego, angrybirdsfigurer, en bok och blev mycket glad för allt! Jag fick en så himla snygg tetris-lampa som jag hade glömt bort att jag skrivit på önskelistan! Den var lite av Elliotts favorit också, vi har byggt om den hur många gånger som helst! Varje tetrisbit är en del man kan flytta och bygga med.
Så himla fin lampa! 
Sen fick jag ett stort doftljus som luktar jättegott och jag fick lavendel, blombukett, en stor väldoftande tvål och två andra goda tvålar. Lovely!
Vi åt och sötpotatissalladen som jag var lite orolig för att den inte skulle vara god var tack och lov väldigt god! Så det var ju trevligt. De hade överseende med att allt blev klart lite pö om pö och inte på en och samma gång... hehe. Jag är hopplöst dålig på att få allt klart samtidigt. 
Sen åt vi hallonpannacotta/cheesecake (Elliott fick en egen prinsesstårtabakelse) och efter det ostar. Vi pratade och hade mycket trevligt och det blev sent och jag var inte i säng förrän vid 02 någonting.

På söndagen hade jag bestämt mig för att ha en riktigt lugn dag. Jag steg upp vid 08 och fixade iordning i köket och satte på disken och städade undan efter gårdagen. Sen gick jag över till Elliott, Michael och vovvarna och åt frukost. Sen gick jag över till mig och Elliott hängde med. Vi byggde om tetrislampan i olika varianter och sen satte han sig och byggde med sitt nya lego. Kl 11 kom en från styrelsen och vi gick igenom ekonomin och medlemmar och lite andra grejor. Elliott byggde lego under tiden. När vi var klara tänkte jag att jag skulle kolla en film eller nåt. Elliott gick över till Michael och vovvarna. Jag satte mig i soffan och satte på TV:n.

Men så skulle jag hämta en grej i köket och tittade ut genom fönstret och såg att Michael, Elliott och vovvarna låg på sittpuffar ute på Michaels loftgång och det såg så himla mysigt ut. Så jag tog en bok och min telefon och gick över och la mig på en puff också. Eira-vovven la sig hos mig och Elliott också och så låg vi där och läste och slappade och jag somnade nästan och det var väldigt avkopplande alltihop. Jag saknar verkligen Oscar. Det är supermys med vovvar och fina whippar som kryper in under täcket och är varma och gosiga. Jag vill verkligen ha en hund igen. Även om det nu får vänta så vill jag inte vara utan någon längre tid. Det är så tomt och tråkigt utan vovvesällskap. 

Anneli kom och hämtade sina vovvar och jag gick hem och Michael fixade middag och så åt vi lamm och potatisgratäng och aprikossås (rester från gårdagen). Sen var vi hos mig och spelade wii (tre personer) och vi kämpade för att komma igenom hela värld 8 men det var omöjligt. Elliott och jag spelade själva sista nivån och hoppades klara den innan det var dags för film och chipsmys. För dagen innan som var lördag blev det inga chips för Elliott, så vi tog igen det på söndagen. Vi kollade på "Emil" filmen, den nya. Den var OK. Sen gick Michael hem och Elliott och jag gick och la oss. 

Och idag var jag som sagt var på jobbet och på vägen hem handlade jag till middag och en jag spelat bandy med en gång i tiden var på bussen så vi pratade hela vägen hem och då gick det ganska fort att åka buss. Jag gick hem till Michael och Elliott och vi fixade middag och Elliott åt hur mycket som helst. Sen la vi oss i vars en puff på loftgången och Ida kom också och la sig hos oss. Jag läste i min bok. Idas mamma kom upp med smulpaj med körsbär från träden på gården. Vi fick vars en bit med vaniljsås och det var jättegott! Sen var det dags för barnen att nanna, men innan Ida gick hem så hjälpte hon och Elliott mig att vattna på balkongen :-). Sötnosarna!

Inga kommentarer: