söndag, maj 18, 2014

Regn regn och åter regn (79/100)

Oj vad det blev tråkigt väder idag! Så var det så fint igår... Det är iofs lite skönt med en innedag också. Klockan 16 idag börjar meditationsavslutningen och den var tänkt utomhus. Det hoppas jag verkligen inte att den blir med tanke på vädret.

Elliott sov till strax efter sju. Jag låg och läste en stund och sen gjorde jag mina ryggövningar. Elliott hjälpte mig att boka lite jobbgrejor (han skriver på datorn och jag säger vad han ska göra). Gick finfint. Michael tittade förbi och vi åt frukost allihop.
Elliott byggde lego efter frukosten
I fredags upptäckte jag förresten att min frys hade stått öppen och jag vet inte hur länge? Så allt i frysen var tinat och hela frysen var bara is... så jag fick frosta av den. Och det var inte mycket som gick att spara. Så idag bestämde jag mig för att baka lite nya bullar. Ida plingade på vid 10-tiden och fick hjälpa till med bullbaket. Elliott ville hellre bygga lego :-).

Bullbakning
När bullarna var klara så lektes det för fullt. Trots att det regnade så lektes det även ute på balkongen :-).
De leker någon Super Mario lek...
Eller var de kanske hund och katt?
Michael fixade lite spagetti med Halloumi till lunch så vi gick över och åt där. 
Även Idas hare får mat medan de studerar ett youtubeklippe på en tvåhövdad orm.
Nu ska jag snart iväg och jag hade egentligen behövt handla inför nästa lördags kalas. Men det går säkert att klämma in nästa vecka någon dag hoppas jag.



Inga kommentarer: