lördag, april 12, 2014

Rio 2 (43/100)

Idag väcktes jag av Elliott som glatt sa "godmorgon" mitt i min dröm... :-). Men det var ett fint uppvaknande och vi låg en liten stund och pratade innan Elliott gick upp. Jag drog mig en liten stund till, sen duschade vi och Michael kom över och vi åt frukost.

Vi såg en tidig biovisning av Rio 2. Vi tog med oss Emmi också. Det var kul! Och det var 3D. Jag fick ont i ögonen och tyckte det var lite småjobbig 3D och filmen var inte så himla bra heller. Söta djur och så men rätt så tråkigt. Men den tog sig lite i slutet. Michael, Elliott och Emmi tyckte att filmen var bra :-). Under tiden vi var på bio fick Desirée och Tobbe ha Oscar och säga hejdå till honom ordentligt. Han fick gå ut med dem på promenad och de var väldigt ledsna. Tog film på honom när han lekte med R-tan som också var på promenad. Fint.

Efter bion åkte vi hem till Åsa och Niklas och äntligen fick vi se deras hus. Det var så himla charmigt och fint, precis lagom stort på alla sätt och vis. Förstår att de föll för det!!! Ligger jättebra och hade riktigt fin utsikt och väldigt ljust och öppet. Och de har så mycket färg hemma! På möbler, väggar och överallt, himla fint :-). Vi fick fika och satt ute. Elliott och Emmi leker jättebra. Så det var kul!
Vi var där inte så länge för vi skulle hämta Oscar igen. Och det gjorde vi.

Jag släppte av Elliott och Michael hemma när vi hämtat Oscar och så åkte jag till Emporia för att köpa middag till kvällen. Det blev schnitzel med klyftpotatis, paprikasås, kapris och pressgurka. Gottgott!

Under dagen har jag försökt klämma in kollektivbokföring men oj vad tid det tar alltså. Kommer ingenstans. Blev lite bokat här och lite där och mycket nu på kvällen.
Imorgon kommer Uppsala-Annika och det blir nog inte mycket bokat då heller. Om jag nu inte hinner med massor på morgonen. Måste fakturera hyrorna i alla fall...

Nu är klockan alldeles för mycket. Oscar sover redan i min säng och det är dags för mig att stänga ner datorn och gå och lägga mig.

Inga kommentarer: