fredag, maj 17, 2013

Jobb, sushi, fotografering och första kompisövernattningen för sötsrkutten

Idag är det fredag! Jag skulle egentligen inte ha jobbat idag, för jag har redan jobbat min tid (och mer därtill) denna veckan :-). Men det var så mycket att göra så jag hade en mycket intensiv förmiddag och hann inte kopiera eller sortera in papper i pärmarna. Får bli nästa vecka (som dock är kort och full av möten och annat). Men men, det blir nog bra. Jag har i alla fall bokat det mesta av april månad (som hade deadline för två dagar sen... hehe). Tur att det är jag själv som sätter boksluten, så jag kan styra lite över det hela på egen hand. Michael och jag gick från jobbet samtidigt 12.30. Michael lämnade Oscar hemma och jag hämtade Elliott på förskolan. Sen åkte vi till Emporia och åt lite lunch.
Min lunchtallrik
Vi passade på att handla till maten och hämta ett paket också. Och så åt vi glass. Jag tog saffransglass. Elliott tyckte den var så god så han ville byta med mig, det fick han :-). När vi kom hem så plockade jag undan lite här hemma, sen åkte jag hem till Camilla. Jag skulle hjälpa dem att fotografera Jonas i studentkläder. Jonas, Camilla och jag gick till Rörsjöparken där vi tog en himla massa bilder. Vi gick tillbaka och fotade lite på deras gård också. Jättefina bilder tog vi! När vi var klara bjöd de på jättegod pastasallad.

Jag ringde hem och hörde hur det gick där hemma. Elliotts kompis Erik ska sova över hos oss i natt. När jag ringde hade han just kommit. Hos Camilla åt vi glass och drack te. Sen åkte jag hem och när jag kom hem så hade killarna just borstat tänderna. De hade haft en jättebra kväll och lekt både inne och utomhus. De hade pyjamas och Michael nattade dem (jag kunde ju inte läsa för min hals fixar inte det riktigt just nu). Goseungar!

Elliott hade längtat och längtat tills Erik skulle komma hit. Och de verkade så nöjda med att gå och lägga sig i Elliotts rum. Det tog lite tid innan de somnade, jag var ute en kvällsrunda med Oscar och när jag kom tillbaka var de fortfarande vakna :-). Men nu sover de sött och Michael och jag har kollat en Grey's. Blir spännande hur det blir i natt? Kommer Elliott att vakna och komma in till oss? Kommer Erik att vakna? Det är nog bäst att vi lägger oss nu... hehe.
Att hoppas på att vakna utan halsont imorgon är nog att hoppas för mycket va? Som jag längtar tills på måndag när jag ska få en förklaring till varför det inte vill gå över.

Inga kommentarer: