fredag, mars 08, 2013

Bowling, chokladfondue, Emporia mm

I onsdags på jobbet var vi och bowlade. Det var kul! Efteråt var vi på Ceder och fick mumsig lunch. Trevligt!
Våra färgglada klot
Efter jobbet hämtade jag sötnosen. Vi var lite på lekplatsen som ligger på hemvägen. Detta trots att de hade varit ute i stort sett hela dagen i det fina vårvädret. De hade varit inne i stan och gått i Slottsparken och lekt på sagolekplatsen. Jättebra att de är ute så mycket tycker jag!



När vi kom hem så påbörjade vi projekt sätta ihop trampmaskinen. Det gick sådär. Så vi inväntade Michael och efter att vi ätit så fortsatte vi hopbyggandet. Jag nattade sötnosen och sen gjorde jag klart trampen. Provtrampade några minuter. Kändes fint!

Natten till torsdagen sov jag dåligt för jag vaknade stup i kvarten och mådde skumt och när jag skulle stiga upp var jag helt slut och ville bara ligga kvar och sova. Men jag lyckades komma upp till kvart i sju. Ställde mig på trampmaskinen i 15 min (lagom mjukstart) och sen gjorde jag mina ryggövningar. Kändes fint! Tror att jag ska börja lite lätt med att trampa varannan dag. Sen kan jag utöka både tid och tramp. Det blir toppen! Elliott trampade också lite där på morgonkvisten:-)

Under dagen var Åsa och jag på e-faktura seminarium på hotell där vi fick frukostmacka :-). E-fakturatjänsten var inget för oss, men intressant ändå att veta vad som finns. Efteråt gick jag in på Fritidsresor och pratade lite Rhodos och det hotell vi funderar på. Hon sa att det är fint väder där i slutet av maj. Så det lutar nog åt denna resa. Det kostar typ fyratusen kronor mindre att resa i slutat på maj jämfört med i juni... Sen mötte jag upp Michael och vi åt lunch på Rosegarden och diskuterade resplanen.

Mina föräldrar hämtade Elliott på förskolan idag. Michael jobbade kväll på PGM så jag tog med mig Oscar hem och rastade honom + gav honom hans mediciner och mat innan jag åkte till mina föräldrar.
Där bjöds jag på couscous (med lamm och kyckling) och det var hur gott som helst! Och sen fick vi superlyxig efterrätt! Stora goda jordgubbar, marshmallows, ananas, banan & gurka att dippa i chokladfondue. Det var sjukt gott. Jag åt så jag blev alldeles för mätt :-). Elliott tyckte det var fantastiskt med marshmallows och jordgubbar, chokladen smakade han inte... Konstig prick va? :-D
Mmmmm!!!!
Wow tyckte Elliott också!
När vi skulle åka hem och hade kört iväg så trodde jag först att jag glömt min mobil, det hade jag inte upptäckte vi när vi kom dit. Men när vi kört iväg igen ringde mamma och sa att jag glömt Elliotts iPad, hehe. Alltid glömmer jag något!!! Tur att vi inte hade hunnit köra så långt, vi var bara ett kvarter därifrån :-). Michael hade jobbat hela kvällen och fortsatte att jobba när jag kom hem.

På fredagen hämtade jag Elliott tidigt på förskolan. Vi åkte hem och käkade lite mellanmål och sen körde vi och ställde bilen på jobbet så Michael och Oscar kunde åka hem med den. Vi gick till Triangeln och tog tåget till Hyllie. Vi gick till Emporia och åkte så högt upp man kunde komma med hiss/trappor. Beundrade utsikten och Elliott la sig att vila lite :-)
Bra pelare att vila sig på
Sen gick vi vidare och Elliott hann både leka på lekland och inne på Hamleys innan Ingrid dök upp. Vi gick och fikade på Ambrosia. Elliott tog rosa prinsesstårta. Jag tog en morotskaka. När jag började äta av den var den alldeles torr och tråkig. Mitt modiga jag gick och sa till att den där var nog inte från idag va? Så jag fick en ny och den var såååå mycket godare! Tur att jag börjat säga till, förr hade jag nog bara låtit bli att äta upp kakan...

Vi hade en trevlig fika, sen fick Elliott leka av sig i ett lekland, vi gick in på Tgr och sen till Ica. Skulle hitta något till kvällens mat, men det var hopplöst svårt. Kom inte på någonting. Slutade med avocado, dippa och  nachos... Så fick det bli. När vi kom hem var klockan närmare sju och Michael var helt slut efter all stress på jobbet (mailserverbytet) och jag var också trött så det blev en slö kväll. Jag höll på att somna i soffan innan nattningen av Elliott. Jag nattade sötnosen som somnade supersnabbt. Vi kollade ett avsnitt av "Mia på Grötö", Michael höll på att somna hela tiden så han gick och la sig. Själv hade jag piggnat till så jag tänkte det kunde vara bra att blogga lite.

Imorgon är min plan att klippa Elliotts hår och det är nog allt vi har planerat :-). Skönt med en oplanerad dag! Hoppas den blir lugn och fin. Och nu är det verkligen dags att nanna!

Inga kommentarer: