onsdag, augusti 01, 2012

Semester

Nu har jag haft ett par semesterdagar, skönt! Imorgon ska jag jobba igen.

På lördagen träffade jag Helene en stund. Vi gjorde en meditation, pratade och skrev ett litet hälsoschema. Mycket bra. Hon hade varit en vecka på Tai Chi kurs. Verkade himla bra! 
När jag kom hem så plaskade Elliott omkring i poolen, gjorde konster och allt. Då var det fortfarande varmt och fint väder. Vi lagade pizza till middag. Jag hade salami och getost på ena halvan och sardeller, svarta oliver och mozzarella på andra. Mycket gott! Till det hade vi mozzarella, tomat och bresaola sallad (plus en liten vitkålsallad). 
I söndags firade Michael och jag vår 23årsdag (och 6 åriga bröllopsdag). Elliott var hos mina föräldrar och Michael och jag gick ut och åt på Just like Mamas. Det var mysigt. Jag hade hittat en groupon-deal (som vanligt nuförtiden, hehe) och det var ett väldigt gott mousserande vin vi fick som fördrink. Så jag tog det som dryck till middagen också. Jag åt mozzarella caprese till förrätt, mycket mumsigt. Oxfilé med vinsås till middag och osttallrik till efterrätt.

Oxfilén
Det var inte toppklass (som Jospers) men det var absolut gott! När vi kom hem såg vi en film Hotell Marigold. Den var ganska söt!

På måndagen jobbade Michael, jag hade semester. Skurade rent under badkaret (öööörk) och sen gick jag ut en runda med Oscar. Klockan blev halv elva och jag åkte hem till mina föräldrar och hämtade Elliott. Mamma följde med Elliott och mig till Folketspark. Där red Elliott för första gången!
Hjälmen på 
Koncentrerad min när hästen började gå...
Elliott satt jättefint på hästen och det var en himla söt liten ponny! 
Sen hoppade han på studsmatta. Det var en riktig höjdare!
Kul att hoppa
 Och så ville Elliott gärna spela minigolf men det hade vi inte riktigt tid med idag. Har lovat att vi ska åka dit och spela golf en annan gång.
Elliott och mamma tittar på minigolfspelare 
Det var trevligt med ett parkbesök! Efteråt körde vi till Limhamn och fikade på bageriet. Sen handlade vi lite mat och släppte av mamma hos sig på vägen hem. En glad Oscar väntade på oss när vi kom hem och vi gick ut en runda med honom.
Ute och går med mina fina pågar
Vi gick till Afrikaparken, Oscar åt hur mycket gräs som helst... 
Igår var det tisdag och jisses vilken träningsvärk jag hade i låren och armarna. Jag kunde inte förstå varför förrän jag kom på att det måste ha varit badkarsskurningen dagen innan. Så otränad är jag... hehe. Elliott och jag åt frukost i lugn och ro. Vi byggde lego och la lite pussel. Sen åkte vi till IKEA för jag tvättade duschdraperiet och det tålde det visst inte utan all färg försvann... Mitt favoritduschdraperi!
På IKEA åt vi lite lunch och sen skulle jag hitta ett draperi, de hade inte kvar dem... så synd! Jag köpte ett turkost men det blev lite mörkt inne på toaletten av det. Så vi får se om vi kanske skaffar ett annat sen. Elliott älskar att gå på IKEA. Så det är himla kul faktiskt!

Sen städade vi lite här hemma, Elliott och jag. Vid halvfyratiden kom mamma och moster Berit förbi med pizza. Vi satt ute och åt den och det var jättegott! Jag tog en siciliana, min favorit. Jag fick en jättefin fuchsia av dem och Elliott fick en Mamma Mu bok av Berit och två pysselböcker!
Vi drack lite kaffe efter maten, jag gjorde iskaffe till mig själv och det var så himla gott. Längesen jag drack det! Michael kom hem och vi gick en sväng till Afrikaparken, sen åkte mamma och Berit hem. Trekvart senare hämtade jag dem och vi åkte till Jägersro och tittade på Åbergs trav. Det började bra då jag vann lite på en tvilling. Sen vann jag inget mer, hehe. Men det var kul att titta på de fina hästarna och trevligt sällskap! Även Annika och Rolf var där och vi blev inbjudna på middag till torsdag kväll :-).

Jag var inte hemma förrän strax före halv elva och gick inte och la mig förrän närmare halv tolv. Och i morse vaknade Elliott redan 05.30 och kunde inte somna om. Jag hade sovit superdåligt (Michael också) så det var alldeles för tidigt att stiga upp tyckte vi... men men, vissa är väldigt morgonpigga.
Jag får försöka lägga mig tidigt ikväll!


2 kommentarer:

mossfolk sa...

Kul med ponnyridning! Tycker förstås jag som gammal ridfröken ;) Och den där Afrikaparken ser så rolig ut. Det är nästan så att det får bli en sväng där nästa gång vi är i Malmö.

Kattalena sa...

Ja, vi har frågat flera gånger förut men Elliott har inte velat rida förrän nu, så det var himla kul!
Afrika parken är rätt så söt! Och det är fint att gå omkring här nere, speciellt vid vattnet. Man kan gå upp mot brofästet också och titta ut över utsikten. Trevligt om det är fint väder i alla fall :-)