torsdag, augusti 30, 2012

Inskolning mm

Usch för att lämna ledset barn på förskola! I förrgår var det min tur att lämna Elliott på dagis. Han grät hur mycket som helst när jag gick och jag grät själv när jag gick därifrån... Hemskt!!!
Men jag ringde efter en timme och då var det bra och det var ju skönt att höra...

Jag jobbade hemifrån, vilket var bra för jag var så himla trött... Hämtade Elliott vid 14.30. Då satt han och åt mellanmål. När jag kom rusade han fram och kramade mig och var jätteglad! Han berättade att han nästan inte varit ledsen utan att han varit glad idag :-D. Hans fröken pratade med mig innan jag hämtade honom och hon sa att han hade varit mycket gladare än dagen innan och att han inte frågat efter oss alls. Så det var ju otroligt skönt att höra! Och han gav ena fröken en stor kram innan vi gick.

Min lilla solstråle och jag gick hem och han fick en present. Det var en liten legosats och man kunde bygga en miniborg, häst och drake. Så det gjorde vi när vi kom hem. Sen gick vi till Ica och köpte bananer. Hemma igen lagade jag middag. Älskar att ha matkasse! Det är så himla bra att ha alla grejor hemma i veckan. Igår bestod middagen av rådjursbiffar, sparrisbroccoli, potatis, sås och rårörda lingon.

På kvällen gick jag ut med Oscar medan Michael nattade Elliott.
Fridfull utsikt
Vissa får tyckte att gräset var grönare på andra sidan 
Fina Oscar

Sen såg vi ett avsnitt "Borgen" innan vi gick och la oss.

Igår var Elliott inte lika ledsen över att gå till förskolan på morgonen. Vi gick ut en liten runda med Oscar allihop, Michael lämnade Elliott på förskolan och sen körde vi till mina föräldrar och lämnade Oscar som skulle bli passad där på dagen.

På jobbet fick jag rätt så mycket gjort trots att vi bara jobbade till kl 12 och sen åkte vi till chefens lantställe och grillade och spelade kubb. Det var mycket trevligt!
Vi fixade grönsaks- och halloumispett
Dags att äta. Grillade grönsaksspett, sallad, hamburgare, korvar & potatissallad.  Mycket gott!
Det var dimmigt hela tiden, gjorde det nästan lite drömlikt :-)
Väldigt mysig tomt med många gångar hit och dit
Glada arbetskamrater
Vi spelade kubb
Vi spelade tjejer mot killar. 
Såklart vann vi tjejer! 

Denna tårta med lemoncurd var supergod! 
Efter kaffe och tårta och småprat körde vi hem till Malmö igen. Michael och jag åkte till mina föräldrar där Elliott tyckte att vi skulle gå igen så han fick vara kvar själv :-). Tokunge!
Vi stannade kvar ändå och jag klippte pappa. Vi var ju ganska mätta efter grillfesten men jag åt lite couscousgryta, mycket god! Det borde jag laga en dag. När Elliott var trött så åkte vi hem och jag lovade honom napp efter tandborstningen. Men sen hade vi ingen napp så han blev väldigt besviken och ledsen. Som tur var gick det över så snart vi började köra hemåt. Han höll sig vaken hela vägen hem och jag nattade. Vi läste tre böcker som vanligt och sen somnade han sött.

I morse ville han inte till förskolan. Så han var ganska ledsen när vi åkte dit. På jobbet fick jag gjort en grej som jag tänkt göra länge. Det var bra. På lunchen gick Michael, Åsa och jag till Rose Garden. Jag jobbade heldag. Michael hämtade Elliott som hade haft det bra enligt personalen och enligt Elliott själv. Han sa att han varit glad många gånger idag! :-D. Och när jag frågar nu om det ska bli roligt att gå till förskolan imorgon så säger han "Jaha!". Hehe, vi får se hur det låter imorgon morgon...

Här kommer några bilder från busfabriken i söndags:

Elliott hos isbjörnarna.
Åkandes bil... 

Inga kommentarer: