torsdag, juli 12, 2012

onsdag

Igår var det semester hela dagen för mig och Elliott och vi hade det så himla bra! Vi vaknade och åt frukost, Elliott satt stilla hela frukosten och åt sin macka och lite annat. Mycket mysigt. Sen gick vi in i arbetsrummet och tittade i hans dagisbok och han berättade om teckningarna och lite annat. Vi gick ut en runda med Oscar, gick in i afrika-parken och strosade runt.

 Sen åkte vi till Vellingeblomman med mamma. De har så mycket grejor och det var himla kul att titta på blommor, fiskar och sen att fika såklart! Jag kom just på att jag glömde köpa "rör mig ej" blomman. Fattar inte var den tog vägen? Vi hade den med oss mot kassorna men den måste ha blivit lämnad någonstans ändå? Vi tog en jättemysig fika i solen! Mycket gott var det också.
Mumsiga fikan!!!
Många fina rosor var där!
Fina stenugglor hade de!
Och söta krukor!
Elliott hittade en riktigt skön grej att vila i :-D
Där var väldigt mycket att titta på! Vi var där nog i 3 timmar eller så :-D.
Jag skulle köpa en "rör mig ej" blomma, men någonstans på vägen till kassan försvann den? Vi hade tagit en, men jag glömde helt bort den. Så synd! De är ju jätteroliga!

När vi körde mamma hem så ville Elliott följa med henne in och stanna där, det fick han! Själv körde jag hem och gick ut en runda med Oscar, sen var det dags att åka till Åsa och bokcirkelträffen. Trots att det regnat så mycket under dagen var det väldigt skönt och lugnt på kvällen. Så vi satt ute i deras mysiga uterum.
Vi blev bjudna på jättegod middag, grillat och hemmaplockad sallad. Vi satt och pratade och hade trevligt hela kvällen. Vi fick supermumsig smulpaj med röda & vita vinbär, jordgubbar och rabarber. Och till den crème fraiche och det passade superbra! Och jag vågade mig på en latte också. Mycket gott!
Åsa och Jörgen, i mysiga "uterummet" mitt i trädgården
Söta Debbie gav mig en överraskande storslick mitt på min mun! 

3 kommentarer:

åsa sa...

Vad är en "rör mig inte" blomma??? Aldrig hört talas om?!

Kattalena sa...

Har du inte! Jag var så fascinerad av dem när jag var liten! Man nuddar vid bladen och så fäller hela bladverket ihop sig. :-)
http://www.youtube.com/watch?v=q4_eIZ_aWhI

åsa sa...

Nä, så häftigt! En sån vill ju jag också ha ju! :-)