söndag, april 01, 2012

SPA, bowling och St Markus

Jag gav Michael 4 h SPA med floating i födelsedagspresent i oktober. Det var en Groupon-deal. Och när jag nu tittade på den så gick den ut 1 april. Så då blev det bråttom och jag bestämde mig för att ta en semesterdag i fredags så att vi kunde åka dit och gå på SPA.
Det var supermysigt. Floatingen var häftig, inte alls klaustrofobisk. Det var ett stort utrymme och väldigt luftigt. Jätteskönt att alla muskler kunde slappna av helt! Sen var utomhuspoolen också helt underbar! Hade ingen aning om att det kunde vara så skönt att bada varmt utomhus. Massor av bubblor och massagestrålar var det också och när vi satt där ute så serverades vi en väldigt god fruktdrink. Sen satt vi lite i den infraröda värmebastun också, men det vågade jag mig inte på så länge med tanke på att jag precis frisknat till, behöver ju inte överbelasta kroppen. Hur som helst en väldigt väl spenderad förmiddag!
Bild på poolen, hämtad från hemsidan
Efteråt åkte vi hem, Michael gick ut en runda med Oscar och jag lagade lunch (gratinerad kyckling med mozzarella, tomat och basilika). Michael åkte till jobbet, jag hämtade Elliott.
Elliott och jag åkte till Limhamn och köpte lite fika, sen vilade vi lite här hemma. Han var väldigt trött men det blev ingen tupplur.

Vi lämnade Oscar hos Desirée, hämtade upp Michael, åkte till Värpinge och firade Annikas födelsedag! Först bjöds vi på mumsiga tilltugg och till middag blev det himla god rostbiff med vinsås, sparris, klyftisar och sallad. Sen var det ostar och efter det även tårta! Himla trevligt!
Elliott var väldigt trött, stackaren. Han höll på att somna redan efter åtta. Han somnade direkt i bilen när vi körde hem.

På lördagen vaknade Elliott redan halv sex och när det inte gick att få honom att somna om så steg vi upp, Elliott och jag. Vi pysslade lite med piprensare och bollar, byggde en kyckling och en gubbe. Sen åkte vi och hämtade Oscar hos Ernst och på vägen tillbaka var kl 08 och ICA hade öppnat. Vi handlade lite frukost bullar och gick hem. Michael var vaken då så vi åt frukost. Pysslade här hemma och sen åkte jag iväg och handlade lite, bland annat på EKO-hallen. När jag kom hem låg Elliott och sov i soffan... jag passade på att jobba lite medan Michael lagade lunch till oss. Vi väckte lillskrutt efter 1,5 timme och så åt vi lunch allihop.

Elliott och jag lämnade Oscar hos Ernst och sen åkte vi hem till mina föräldrar där Elliott skulle sova över. Mamma hade inte hunnit hem än så bara pappa var hemma. Elliott blev jätteledsen när jag skulle gå, men vi ringde upp mamma på telefonen så fick han prata med henne. Hon skulle komma om bara typ 5 min. Så jag körde min väg trots Elliotts protester :-).

Vi firade Michaels bror Håkans födelsedag och i present fick han bowling och sen middag på St Marcus Vinkällare. Det var jättelängesen jag spelade bowling. Det var Lasse, Annika, Stefan, Håkan, Michael och jag. Lasse, Stefan och jag spelade i samma lag. Vi förlorade, hehe. Jag fick träningsvärk efter bara en timme, men det var kul!

Det var supergott på St Marcus. Mysigt ställe och jag åt liiiite för mycket, en osttallrik för mycket om man säger så... hehe.
Min första lilla tallrik på St Markus, mums! 
Fint är där.
Ostbrickan var full av mums-mumsiga ostar! 



Inga kommentarer: