torsdag, mars 15, 2012

Drygt

Fyyy vilken dryg dag det har varit. Jag har ca 39° feber trots värktabletter. Michael har ännu högre feber och detta också trots intagna värktabletter. Så Michael har spenderat eftermiddagen i sängen, jag har spenderat den i soffan med Elliott. Elliott har haft hur tråkigt som helst. Han har också feber fortfarande. Men skuttar omkring ändå och ville ut och gå med sparkcykeln och Oscar, spela spel, bygga lego mm mm. Vi tittade på ET i en timme :-). Det kan ju vara så att han har både halsfluss och influensa typ? Jag brukar ju aldrig ha hög feber så man undrar ju vad det är man fått. Kittlar i halsen som tusan.

Elliott deklarerade redan 18.30 att han var trött och ville sova. Och han somnade medan vi läste första boken. Jag är så varm och trött och inte alls hungrig så vi har inte lagat någon mat sedan lunch. Mamma som också blivit förkyld ringde och hörde om vi behövde hjälp med något, som köpa hem mat eller att de skulle gå ut en runda med Elliott. Vi har fått matkasse så vi har det mesta hemma och jag vill inte att Elliott ska smitta dem. Himla snällt att fråga! Elliotts penicillin ska ju ha verkat imorgon. Så de har erbjudit passning imorgon också, den tar vi tacksamt emot :-).

Nä, nu ska jag nog också sova snart tror jag. Om jag kan. Känns som att kittlandet i halsen kommer att göra det lite besvärligt. Vi får väl se. 

Inga kommentarer: