tisdag, september 20, 2011

Catta och Nea

Igår hämtade jag Elliott på dagis efter jobbet som vanligt och så åkte vi hem till mina föräldrar. De torkade trattar för fulla muggar. Mamma stekte lite kantareller till Elliott. Köttbullar fick han också. Jag frågade honom på vägen dit vad han ville fika på. Köttbullar var svaret jag fick. Hehe.

Efter en liten stund kom Catta och Nea. Nea har blivit så stor! Hon kan tom gå några steg nu. Roligt att träffa dem! Vi fikade på crostinis, mozzarella, soltorkade tomater och godis :-)
Nea kan gå!

Fina Nea
Det är mamma som tagit bilderna, jag glömde nämligen kameran hemma...
Nea försökte prata med Elliott. Han förstod inte vad hon sa men sa "hej" och sen fortsatte han med sitt :-). De var såna sötnosar! Mycket social liten tjej!
Innan vi åkte hem så plockade Elliott, Catta och Nea hallon i köksträdgården.

När vi kom hem så gjorde jag ugnspannkaka som vi åt med bacon, lingon samt morot och vitkålssallad. Mycket gott faktiskt! Michael hade torkat alla trattarna. Jag nattade Elliott. Han är så rolig, skojar till det hela tiden när vi läser böcker. Gosegubben!

Inga kommentarer: