torsdag, augusti 11, 2011

lördag - onsdag

Det blir en sammanfattning igen. Det är fullt upp mest hela tiden, på ett positivt sätt! Jag har ju semester. Men det kunde gärna fått regna lite mindre, hela semestern regnar ju bort och det är inte samma semesterfeeling när det inte är sol...

Lördag: Jag var på jobbet och jobbade undan en massa, skönt att få det gjort! Sen åkte jag och lämnade Elliott för passning hos mina föräldrar. Sen var det fest! Becka och Hanns hade gemensamt 40-års firande. Det var jättekul och de bjöd på supergoda tapas och drinkar. De hade bartender också :-D. Det var många som firade dem och vi fick träffa massa trevliga människor! Och innan jag cyklade hem fick jag även träffa Åsas valp Debbie Sue. Hur söt som helst! Jag kom hem väldigt sent...

Söndag: Vaknade trött och seg. Vi åkte till IKEA och handlade nödvändigheter, sen till Bauhaus och kollade efter mer. Köpte med oss fika hem till mina föräldrar och där möttes vi av gosegubben som hade varit väldigt busig och full i fart mest hela tiden, hehe. Vi fikade och hade trevligt. När vi kom hem så ringde Desirée och tittade förbi med Ernst. Jag tog med min cykel och så gick vi en lång runda över gamla skjutbanan. Elliott åkte mestadels bak på cykeln men när vi kom ner till strandpromenaden så gick han också. På vägen tillbaka till huset höll Elliott Ernst koppel och Desirées hand :-)

Måndag: Michael jobbade. Elliott, mamma och jag åkte till Leo's lekland där Elliott lyckligt busade runt! Han älskar verkligen att vara där. Vi åt lite och sen fick han leka lite till.
Kl 14 hämtade Elliott och jag Michael, Oscar, Desirée och Ernst och så åkte vi hem till Annelie och Mathias. De har byggt sitt hus själva och det är SÅÅÅÅ fint! Helt enormt stort! Bara vardagsrum + matrum är typ 110 kvm... Ljust och luftigt och väldigt välplanerat! De hade massor av tavlor med bilder på hundarna, hur fina som helst. Jag blev jättesugen på att ta tag i att leta bland mina foton efter bilder att göra tavlor av. De har Iskall (valp) hemma för tillfället så det var 4 whippar förutom Oscar och Ernst. Mycket trevligt!

Vi fick massor av gott att fika på och satt ute på deras jättemysiga altan innan åska och regn tvingade in oss.

Sötnosvalparna Iskall och Iskra busade runt med alla andra vovvar. Jag blev lite kär i Runa. Hon la sig hos mig två gånger... Och Iskall är så himla söt!!! Men jag tog tydligen ingen bild på honom :-(
Får bli en bild på en annan sötnos istället :-)Elliott och EiraElliott trivdes bland alla vovvarna!

Tisdag: På morgonen bakade Elliott och jag kanel- & kardemummabullar. Och vi gick och handlade på Ica, det är Elliotts älsklingsaffär. Han vill alltid följa med och handla. Framåt middagstid kom Marie och Vanja och hälsade på oss. Det var jättekul! Jag skulle göra våfflor men hittade inte våffeljärnet. Det gjorde inget för Vanja förklarade att hon inte tycker om våfflor. Istället åt vi glass med maränger och strössel och lite småkakor. Elliott och Vanja lekte tillsammans och vi var på lekplats också.
När regnet slutade ösa ner hanns det med lite studsmattehoppning också.

Himla kul att träffa Marie igen, det var längesen sist! Och roligt att Elliott och Vanja ville leka med varandra :-)

Onsdag:
Sov skruttigt på natten, var vaken 2,5h för jag mådde skumt + hade ont i foten. Men på morgonen var jag ändå i hyfsad form. Catta och Nea kom på morgonen och umgicks med oss hela dagen. Mycket trevligt! Vi började med frukost.

Sen lek i Elliotts rum.
Elliott blåser luft i mitt öra...


Nea gillar fjärrkontrollen

Spegeln var absolut bästa leksaken och framkallade höga skrik av glädje!

Vid ett-tiden åkte vi till IKEA och där var hur mycket människor som helst! Jag har aldrig varit med om att där varit så många förut. Kön till fikat var låååååång, ända ut till hissen typ på båda sidorna. Otroligt. Elliott och jag stod i denna långa kö i evigheter. Sötskrutten var oerhört tålmodig och duktig och det var inga problem alls. Sen stod vi i kassakö och i byten/återköp kö... även det gick finfint. Vi var inte hemma förrän vid halv fem tiden igen. Catta och Nea gav sig av hemåt och jag lagade middag.

Inga kommentarer: