måndag, augusti 16, 2010

Fina helgen!

Det har varit en mycket bra helg. Bortsett från en irriterande förkylning som först Michael och sedan jag råkat få. Idag har även Elliott den. Hoppas verkligen att vi inte smittat någon med den i helgen.

I fredags var vi på Surströmmings-/kräftskiva hos moster Annika! Det var så gott med surströmming! Och det var himla trevligt. Elliott var på strålande humör och sprang runt och busade hela kvällen.
Elliott åt massor av svarta vinbär och sen fick han gräddbulle också!

Jag fick sitta ner i lugn och ro och äta då Michael som var förkyld höll koll på sonen mest hela tiden.
Elliott busade med sin morfar, små kycklingar på foten...


Efter att ha mumsat i mig en massa goda ostar också så var det dags att åka hem med två trötta familjemedlemmar. Elliott somnade direkt i bilen när vi körde mot Malmö :-)
Oscar var hos Torgny och Tina så på vägen hem så hämtade vi honom där och allt hade gått fint.

På lördagen var Michael jätteförkyld och gjorde inte många knop. Elliott och jag roade oss med att bada och busa. Efter hans sovstund så åkte vi till Folketspark och mötte upp mina föräldrar. Vi såg Mora Träsk som var oväntat bra. Vi stod utanför. Efteråt tog vi en tur till Pildammarna för att se om någon nallekonsert pågick, men det var slut och det regnade massor! Elliott och jag åkte och handlade lite mat. När vi kom hem till sjuklingen så försökte jag snabbt göra mig i ordning inför kvällens fest hos Becka.

Michael körde mig dit, vi lämnade Elliott hos mina föräldrar för övernattning på vägen. Jag släpptes av hos Becka där jag hoppade av och mötte upp Åsa och Jörgen. Vi firade Becka och fick mumsa på gotter som salami, crostini och tapenade. Sen bjöds vi på kräftor och ädelostpaj. Supergott!!! Och så kaffe med avec + mumsig tårta när Ingrid också hade kommit, hon kom senare än vi andra då hon hade släktträff hemma samma dag. Det var barnfritt party denna kväll. Jag fick skjuts hem av Åsa och Jörgen och kom inte i säng förrän efter 03. Det är sent... Tur att vi hade barnpassning :-)

På söndagen steg jag upp först 09.30. Elliott skulle vara hos mamma tills efter han hade sovit middag. Michael och jag passade på att få undan allt återvinningsmög, papperskartonger osv och sen åkte vi och åt brunch på Ceder. När vi var klara med det så jobbade jag några timmar och sen köpte jag lite bakelser och räkmacka på Hollandia. Michael hämtade upp mig och vi åkte hem till mina föräldrar där en glad liten Elliott kom och sa hej! Sötskrutten hade haft det jättebra och varit ute och gått med sin mormor hela förmiddagen. De skulle titta på hästarna och hundarna på fältet men Elliott somnade innan de kom dit ;-).

Vi satte oss ute i trädgården hos mina föräldrar och fikade! Det var jättemysigt! Och gott! Framåt seneftermiddagen åkte vi hem. Jag hade jätteont i halsen och kände mig allmänt risig. Som tur var kände sig Michael lite bättre. Elliott var hur pigg som helst.

Idag har jag inte mått speciellt bra. Varit trött, haft ont i huvudet och ont i halsen, varit täppt i näsan och samtidigt haft rinnsnuva... Hade massor att göra på jobb, himla tur att jag gick och jobbade på söndagen!!! Men kallsvettig tog jag mig igenom jobbdagen och gick sen och hämtade gullungen på dagis. Det första jag såg var hur snorig han var, gult snor... så han är ju också förkyld! Suck! Precis innan vi ska resa... bara att hålla tummarna för att vi hinner bli friska tills dess. När vi kom hem satt vi och hängde i soffan... Fast Elliott piggnade till framåt kvällen och pysslade med än det ena och än det andra. Jag låg mest i soffan och tog det lugnt. Nu är klockan massor och jag ska gå och nanna. Hoppas vakna i bättre form i morgon.

Pappa som är vaken på nätterna, har förresten erbjudit sig att köra oss till Kastrup på torsdagsnatten (typ 03.45). Så himla snällt! Bussen går inte så tidigt och tåget går dumma tider. Så otroligt skönt att få skjuts och inte behöva oroa sig för att missa det ena eller det andra transportmedlet! Och hus- och hundvakt har vi också fått i form av Annika större delen av tiden! Jättebra ju.

Inga kommentarer: