fredag, augusti 06, 2010

Cohen

Vi var ju och såg Cohen i förrgår! Det var jättebra men oj vilken lång konsert!!! Den varade i 3h och 20 minuter exklusive pausen (läste jag i en artikel, hehe).
Det är häftigt att ha sett honom live, det lär ju inte bli många fler tillfällen. Han är ju ändå 76 år nu... Sista timmen var bäst! Då kom alla "hitsen".
Innan konserten var Annika, mamma och jag på Möllan och åt middag. Vi satt ute i solen och det var jättemysigt!

När vi kom ut från konserten hade det regnat och åskat massor tydligen. Det var inget man märkte där inne. Vi hade ställt oss bra på parkeringen och hade tur som kom ut fort, hade vi kört åt andra hållet på p-platsen hade vi förmodligen suttit fast ett tag. Läste jag här...

Jag kom inte i säng förrän vid 01 tiden så jag kan säga att jag var något trött på jobbet igår! Speciellt efter lunch...

Men efter jobbet igår så var Elliott och jag hemma hos Åsa och Emmi. Det var jättekul, de leker så fint ihop!
Vi åt glass med kolasås vilket vi alla tyckte var smaskens :-D
Emmi och Elliott ritar lite

Emmi har sånt fint rum och jag vill såååå gärna göra iordning ett rum till Elliott också. Hoppas vi kan ta tag i det snart, alternativt hittar ett nytt fint hus till oss :-D

Vi gick ut en sväng och gungade också, det tyckte de var kul!

Vi gick vid 19-tiden och handlade på Hemköp på vägen till bussen. Vår egen buss kom inte på evigheter så vi hoppade på en annan buss som inte går ända hem. Elliott tyckte det var spännande att åka buss, vi hade ingen vagn utan han gick och stod själv. Bussen var proppfull!! Vi hamnade vid en alkis som satt och svor och skällde på allt och alla... lite obehagligt. Jag höll mig undan så gott jag kunde och tyckte det var hemskt skönt när vi fick komma av. Det luktade apa också nämligen...

Sen hade vi en lång väg hem, hehe. Med matkasse och lillskrutten som ville springa upp och ner för trappor på vägen hem. Men det gick bra och vi kom hem tillslut. Vi myste framför TV:n tills Michael kom hem från jobb vid 21-tiden. Då var Elliott jättetrött så jag nattade honom, han somnade jättesnabbt och lätt och sov ända tills kl 07.15 imorse.

Idag har Elliott varit hos mina föräldrar hela dagen. Vi ska gå på Cirkus ikväll allihop! Jag har aldrig varit på Cirkus förut! Ska bli spännande!
Det har varit en hysterisk jobbdag (som vanligt nu på sistone) och jag har inte alls fått gjort allt jag borde ha gjort!!! Usch som jag ligger efter, stora pappershögar här överallt med saker jag måste ta tag i...

1 kommentar:

mossfolk sa...

Åh vad roligt med Cohen!

Och vad stor Emmi har blivit. Kul att se bild på henne igen :)
Skönt också att han var på hugget och ville springa i trappor när ni fick gå från fel buss. Hade ju varit värre om han varit jättetrött och velat bli buren :)