fredag, juni 25, 2010

torsdag och midsommarafton!

Elliott och jag har haft en supermysig semestervecka!

Igår åt vi frukost med Åsa på Espresso. Det var jättekul och gott med islatte! Vi satt ute i solen. Elliott satt i barnstolen en liten stund sen ville han klättra i trappan och annat bus. Då gick vi till jobbet. Elliott sprang bort till Michael och tyckte det var hur kul som helst på jobb! Vi stannade ett tag. På vägen hem handlade vi på Coop. Det var också kul tyckte Elliott :-D

När gullungen sov passade jag på att dammsuga och fixa lite hemma. Hann även sitta en liten stund i solen och sen prata med mamma i telefon. Vid halv fyra kom Kacko och italienarna hit och hälsade på oss.

Vi åt jordgubbar, glass, maränger, grädde och chokladsås. Mycket gott! Efter fikan hjälpte Kacko mig att ta ner tältet i trädgården.


Jag är kär i R-tan och Valborg. Världens finaste italienare!!! Vill ha!!!



R-tan hittade Oscars ben

Idag var det midsommar och Michael jobbade. Elliott och jag tog oss in till Folketspark och mötte upp mamma för lite firande! Pappa dök också upp efter ett tag. De har ingen bil för tillfället så även pappa cyklar :-).

Det var supertrevligt och mysigt med midsommar i parken. Vi stötte på Lina, Markus och Astrid direkt och vi la ut vår picknickfilt bredvid deras. Vi satt dock inte där så mycket utan var mest ute och gick runt med Elliott.


När det blev dans kring midsommarstången så träffade vi Becka och Josephine! Kul! Hanns och Beckas bror med familj var också där.


Elliott älskade dansen! Han deltog inte själv men han satt hos mamma, pappa eller mig (mest hos mamma) och skrattade och gjorde vissa av rörelserna. Gulle!


Dans kring midsommarstången och fina Josephine!

När vi dansat klart tog vi igen oss på picknickfilten. Mamma hade med sig jättemumsig fika. Det var bla bröd, salami, buffelmozzarella, brie och gorgonzola. Mmmm... Pappa hade köpt jordgubbar som jag gick och sköljde. Elliott åt massor av både jordgubbar och ost! Jag också :-D. Mysigt!!!


Sen gick vi genom parken. Vi köpte min favoritglass för tillfället. Ben & Jerrys kolaglass.


Vi gick även bort till djuren. Fina djuren. Elliott tyckte pärlhönan var väldigt rolig! Jag tyckte marsvinen var otroligt söta.

Det var dags för Elliott att sova. Jag fick låna mammas cykel och mamma gick hem till oss med Elliott i vagnen. Pappa och jag cyklade hem och krattade och jämnade till där vi ska så gräs. Mamma och Elliott kom bara en liten stund senare. Vi sådde gräs och klippte gräset på framsidan. Michael kom hem vid 16-tiden och fixade mat. Det blev midsommarmat här också! Vi satt ute i solen med mina föräldrar och åt matjessill, potatis, gräddfil, gräslök, lök och ägg. Mycket mumsigt och mycket trevligt!

Efteråt cyklade mina föräldrar hem och jag gick ut och fortsatte trädgårdsjobba ett tag. Sen var jag helt slut och satte mig i soffan med familjen. Elliott ville bli nattad av mig så jag nattade honom. Han somnade inte förrän 21.30. :-)


Min fina klematis som blommar nu!

3 kommentarer:

mossfolk sa...

Å men det ser ut precis så där som en midsommarafton ska se ut! Nästa år kanske han vill vara med och dansa i ringarna också :) Ha en fortsatt bra helg!

Kattalena sa...

Tack så jättemycket! Önskar dig en fin fortsatt helg också.

Ja, jag tror nog att Elliott vill dansa nästa år! Han såg väldigt sugen ut, men han var för blyg för att delta :-)

LYCKLIG MOR sa...

åh så mysigt! :-)