måndag, juni 07, 2010

Elliott sjuk...

Har jobbat och varit på meditation. Jättebra som alltid!
Mina föräldrar passade Elliott efter dagis. När de hämtade honom så verkade han trött och gäspade. Sen fick han feber och det hade han hela kvällen. Han hade ändå varit glad. Men trött...
Halvsover i soffan, mamma har tagit fotot.

Jag hämtade honom vid 21-tiden när meditationen var slut. Han var så varm så varm. Men han log trots att jag väckte honom. Världens gosegubbe!!! Han vinkade hejdå till mormor och morfar trots att han var så trött. Han höll sig vaken hela vägen hem. Han hade 39 graders feber. Han ville ha välling när han skulle sova men kräktes upp alltihop. Det var Michael som nattade. Jag fick inte panik när jag fick veta det, det är jag lite stolt över...
Sen fick han sitta i min famn (vilket jag också är lite stolt över) medan Michael bytte lakan. Elliott var så himla gosig. Jag sjöng abc-sången för honom och han halvsov och småsjöng medan jag bar honom i famnen. Vi gick runt jättelänge. Nu sover han.
Hoppas han får en bra natt och får sova ordentligt. Hoppas att han inte har feber imorgon... Lilla lilla gubben!

Själv håller jag på att bli förkyld igen. Men jag försöker mota bort den.
Godnatt! Det är verkligen dags att nanna nu!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Men usch, lille gubben. Hoppas att han kryar på sig fort. Och vad duktig du har blivit ;)

Kattalena sa...

Tack! Vi håller tummarna för att han tillfrisknar fort! Och ja, lite duktig kände jag mig allt :-)