fredag, maj 14, 2010

Kalas!!!

I förrgår hade vi kalas för Elliott som snart fyller 2 år. Åsa tog en massa bilder och dessa kan ni se här och det finns även några bilder här.

Innan kalaset var Michael och Elliott i Folketspark. De hade en fin bukett rosor med sig hem till mig! :-)

Jag är världens klantigaste. Jag skulle bjuda på lite goda ostar och tog fram dem i god tid så att de skulle bli varma. Eftersom vi har en tjuvaktig (och ständigt hungrig) hund bestämde jag mig för att ställa ostbrickan i ugnen, så länge.

En liten stund innan alla skulle komma var det dags att göra smördegssnittar... Jag satte på ugnen. Kände att det började lukta. Neeeej!!! Ostbrickan... Tre ostar som smält ut över hela brickan och botten på ugnen, ingenting kvar utom en camenbert som faktiskt klarat sig. Som tur var hade jag fler ostar... men det var de absolut godaste som smälte bort :-(.
Typiskt mig! :-D

Elliott blev firad som en kung! Han fick jätteroliga, söta och fina presenter! Hur många som helst. Josephine och Elliott lekte tillsammans. Finaste Josephine och Elliott fixar med böckerna.

6 böcker i en stor bok, det kan man pyssla med länge!

Sen var det tårta! Josephine och Elliott är mycket koncentrerade på tårtätandet.

Kalasfina Åsa och Jörgen.

Efter kalaset var Elliott och jag helt slut! Vi la oss i soffan och vilade en stund.
Inte så länge, snart var det full fart på gullungen igen!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Vilka sötnosar!

Kattalena sa...

Visst är de! :-D

åsa sa...

Ja! Jättesöta är de! :-)