fredag, april 23, 2010

Morgonstund har guld i mun

Det är så roligt när Elliott vaknar på morgonen. Då tassar han in i vårt sovrum och säger "hej" och är så glad så glad! Då kan man inget annat än att bli på gott humör :-D

Annars är det en eländes förkylning vi fått. Michael är fortfarande inte bra och jag har fruktansvärt irriterande blåsor på tungan (så chips är nog att utesluta ikväll...)

Igår var Elliott och jag på IKEA med Helene. Elliott har så roligt där! Han leker och springer och skrattar. Gulle! Det var roligt att träffa Helene, som alltid! Hon fick minsann både köpt en fåtölj och ett skrivbord. Ikea är ett bra pysselställe

...och glass får man

åka rutschkana är inte heller fel!

Idag jobbade jag länge. Hade alldeles för mycket att göra. Hoppas jag kommer ifatt nästa vecka. Då måste jag ha klart alla inkomstdeklarationer också. Men men. Elliott var en liten solstråle när jag kom hem! Han är världens mysgubbe! Jag har nattat honom och då rabblade han hela alfabetet, fast vi började på C istället för A.

Elliott har upptäckt hur snyggt det är med scarves!
Visst klär det honom!

2 kommentarer:

mossfolk sa...

Haha, mycket tjusigt :P
Vad duktig han är som kan alfabetet!!

Kattalena sa...

Hihi, det är alldeles säkert fem myror som han tittat på hos mina föräldrar som gjort honom så intresserad av bokstäver och siffror :-)
För att inte tala om elefanter! Han kallar elefanter "bababa" och han hittar dem överallt här hemma!