söndag, februari 21, 2010

Kalas och fika

Igår var vi på 40-årskalas hos Ingrid
(tänk att vi fyller 40 i år, hur kan tiden ha gått så fort?). Det var jättetrevligt och vi fick massor av gott att äta och dricka.
Kolla in kakorna och tårtorna som Ingrid bakat!!

Elliott och Josephine var båda med och det gick hur bra som helst! De lekte lite tillsammans emellanåt. Min gullunge råkade trilla och slå huvudet i elementet så han fick blåmärke och bula. Stackars honom :-(. Men han hämtade sig fort.
På festen satt han plöstligt så här fint på golvet och läste sin bok

Idag har jag varit på akvarellkurs och som vanligt flög tiden iväg. Elliott var hos mina förälrar och Michael och Oscar gick en runda i Käglinge tillsammans med Ernst och hans husse och matte. Det skulle vara whippetträff men ingen annan dök upp. Det gjorde visst inte så mycket för Oscar och Ernst hade väldigt kul ändå.

Efter akvarellkursen åkte jag hem till mina föräldrar. Elliott hade just somnat så jag fick te och lussekatter och så la vi pussel. Det är så mysigt att lägga pussel tycker jag! Michael kom efter ett tag, Elliott vaknade ganska snart därefter. Pappa åkte och köpte fastlagsbullar som vi fikade på. De var supergoda. Jag hade väldigt svårt att slita mig från pusslet :-D

På hemvägen handlade vi och så gjorde vi tacos. Det blev ovanligt gott, tyckte både Michael och jag. Jag vet inte vad det var som gjorde det så gott just idag? Elliott åt mest majs. Han har ett speciellt sätt att äta majsen på, han vill lägga det på bordet och plocka upp kornen ett och ett med munnen, hehe. Vi låter honom hållas ;-)

Inga kommentarer: