lördag, mars 15, 2008

Fint besök!


Så här fina blommor har jag fått idag av mina föräldrar! När vi kom hem efter att ha tittat på badrumslampor så stod de och trädgårdsarbetade i vår trädgård ;-)
Vi fikade på pannkakor med socker, sylt och glass. Det var gott och det var jättekul att de tittade förbi!

I förmiddags var jag och klippte och färgade håret hos en ekologisk frisör. Jag hade glömt lappen med adressen och tiden på jobb men trodde att jag visste var det var. Det gjorde jag inte... så vi fick åka till jobb och kolla, blev lite försenad pga det. Men det var lugnt, frisören ringde kl 10 och kollade så jag visste var det låg (himla tur för jag hade inte numret dit för att tala om att jag var försenad). Jag tycker färgerna blev fina - men lite för mörka kanske. Däremot klipptes rätt mycket permanent bort och luggen är väldigt kort, men jag kanske vänjer mig! Hon var i alla fall jättegullig och jag fick gott te + choklad medan jag väntade.

När mina föräldrar gått hem så var jag ute och trädgårdsarbetade. Det var så skönt ute! Jag fick gjort en hel del, men vart jag än går i trädgården finns det miljoner saker att ta tag i. Så det är massor kvar! Men med någon timme varje helg så kommer man ganska långt! Hoppas på mer fint väder!
När jag kom in igen så lagade jag middag. Schnitzel med klyftisar, paprikasås, persiljegurka, kapris och citron. Det blev gott, nu är jag alldeles för mätt!!!

Inga kommentarer: