torsdag, december 18, 2014

18:e december

Detta var lite skoj tyckte jag :-D


Igår var mamma och jag i Paulikyrkan och tittade på körer som sjöng. Catta, Magnus och Nea var också där och Cattas mamma sjöng i den ena kören. Det var fint och roligt!!! Innan vi gick dit var mamma och jag på Espresso och fikade. Jag åt en jättegod saffranssnäcka. Tjejen som satt mittemot oss hörde mig prata om mina katters väldigt vassa klor och tipsade om något som hon hade till sina katter och som hade fungerat jättebra! Hon visade även bild på sina katter med sådana på. Jag måste testa, på en ute-katt hade jag inte gjort det men mina är ju bara inne. Så ska se om det funkar och inte är jobbigt för katterna :-).

Efteråt konserten hade mamma och jag sällskap en bit mot buss och tåg. Mitt tåg och min buss kom med så bra timing så jag var hemma på nolltid och hann gå och säga godnatt till Elliott. Idag var jag på jobbet. Michael var hemma med Elliott som hade 40 grader feber och jätteont i halsen :-(.

Jag fick mycket gjort idag också. Gick hem vid halv fyra och gav katterna mat och satt en liten stund med Elliott. Han hade fortfarande feber och ont i halsen, stackaren. Vi skulle på julmiddag med jobbet ikväll och mina föräldrar skulle passa Elliott. Men eftersom Elliott inte alls var frisk så stannade Michael hemma med honom. Michael gillar inte julmat så mycket, så han tyckte det var OK att vara hemma.

Jag tog buss och tåg till jobbet där vi fick glögg och rolig julklapp! Sen var vi på Rådhuskällarens julbord och det var väldigt väldigt gott och jag är väldigt väldigt mätt!!! De hade en Ek-trä rökt cheddar som var sjukt god. Det var en mycket trevlig kväll som blev senare än jag hade tänkt mig men ändå så att jag kom hem till 22 i alla fall. Nu ska jag nanna och hoppas att Elliott är bättre imorgon. Det blir inte mer skola för honom detta året. Och jag jobbar bara imorgon, sen ska jag vara ledig till den 28:e. Jobbar en dag den 29:e och sen är det ledigt igen till den 8:e. Jätteskönt.
 Jag har lite ont i halsen, men hoppas att det inte blir mer än så...

Inga kommentarer: