tisdag, september 11, 2012

Västra Hamnen

I söndags sen-eftermiddag/kväll åkte vi till Västra Hamnen och mötte upp Catta och Nea på lekplatsen. Det var en himla fin lekplats. Jag har aldrig varit på den förut. Elliott tycker att den är himla rolig och där är verkligen något för alla åldrar.

Sol-lekplatsen
Där fanns allt möjligt kul
En hängbro. Så liten där långt borta :-)
Ett solur som gick rätt och en hoppetoss :-)
Karusell
Rolig grej som snurrade, jag blev helt yr när jag testade den...
Vi gick till den nya mataffären Green som hade massor av ekologiska saker och en riktigt stor delikatessdisk. Kul!
Sen visade Catta det enda ställe i Västra hamnen där hon skulle kunna tänka sig att bo.
Fint!
En liten trädgård man skulle kunna tänka sig... 
Många fina uteplatser
Elliott får majskrokar av Catta
Fina färgglada hus

Det var länge sen jag gick runt i Västra hamnen och där hade hänt massor!
Sötskrutt verkade uppskatta promenaden!
Där var tex en stor rundel. I denna är flera inbyggda högtalare, mitt i gräsmattan och det spelar musik hela kvällen. I mitten (den lilla rundelen) är det en grillplats. Vilken rolig idé! Bra ljud var det också.
Coolt!
Och där var stora beach-volleyboll planer.
Beach volleyball
Bryggor och strandcafé med solstolar och parasoller på sand. Glömde ta bild på caféet, men bryggan kom ju med här i bakgrunden.
Utsikt över badbryggorna

Nea går med vagnen :-)
När vi kom hem så gick jag en runda med Oscar. Det var väldigt fin solnedgång.
Solen var stor och alldeles klotrund.
Tittar ni noga så kan ni se tjurarna som går nere vi vattnet.
Fin himmel även utan havsutsikt :-)

Inga kommentarer: