torsdag, mars 29, 2012

Bättre och bättre!

I förrgår var jag hos läkaren igen och han konstaterade att jag har luftrörskatarr. Så jag blev sjukskriven till 4 april. På eftermiddagen tittade mamma förbi med fika från fiskrökeriet. Bla en smörgås med spätta på. Supergod! Vi satt i köket och fikade/pratade. Mycket trevligt!

När Elliott och Michael kom hem så lagade Michael en god fiskgratäng. Och sen var jag så trött så trött eftersom jag inte sovit på natten. Så det blev en tidig kväll...

Elliott älskar att diska, det gör han en stund varje dag. Då vill han stå själv i köket och hälla vatten i saker (och dricker hur mycket vatten som helst ur allt som finns framme)
I diskaretagen :-)
Igår var det provtagning till hälsokontroll. Michael och jag åkte dit tillsammans. Åsa S var också och tog prov så efteråt åt vi frukost på Espresso. Det var roligt att få träffa Åsa igen! Jag har ju inte varit på jobbet på två veckor och har saknat att prata med henne varje dag! Så det var himla trevligt. Jag åkte hem och sov i någon timme, helt slut. Efter sovstunden kände jag mig mycket bättre! Så himla skönt!!!

Idag känner jag mig fortfarande så mycket bättre! Har sovit dåligt pga ont i magen. Är det inte det ena så är det det andra. Men det kanske inte är så konstigt efter att ha proppat i mig så många piller och hostmediciner som jag gjort senaste tiden... Hur som helst så tänker jag jobba hemifrån idag och det känns väldigt bra! För jag har massor att göra och det ska bli skönt att få jobba undan lite. Bra att kunna jobba hemifrån så det blir en liten mjukstart... kan ju gå och lägga mig om jag blir trötter.

För två veckor sen (innan jag blev sjuk) så planterade jag lite blommor i en korg och jag sådde några fröer.
Min vårplantering har växt till sig lite.
Och så har även min frösådd av smultron/jordgubbar.
Undrar om det kan bli smultron/jordgubbar i år? De är ju så ynkliga de små plantorna :-).

För några veckor sen var vi på IKEA och köpte påslakan. De kändes väldigt orange, så jag var lite tveksam till om jag verkligen skulle gilla dem. Men faktiskt, jag blir väldigt glad varje gång jag går förbi sovrummet och tittar in. Det lyser verkligen om dem :-)
Våra väldigt färgglada lakan... 
Önskar alla en fin dag! 

Inga kommentarer: