lördag, oktober 24, 2009

Hipp hipp hurra! Och EFIT

Kl 06
Vi har just stigit upp, Elliott och jag. Förkylda är vi båda två. Elliott myser i soffan medan jag packar in presenter till Michael som fyller år idag.

Dagen till ära sätter jag på Elliott hans nya fina "pappa" tröja :-D


Kl 07
Presenterna är inpackade och frukosten på G. Nu väntar vi bara på att födelsedagsgrisen ska stiga upp.

Kl 08

Vi avnjuter frukost. Jag har gjort varma frukostmackor med parma, honungssås, getost och paprika. Oscar ligger på sin plats i myshörnan. Han slappnar inte av utan håller koll på Elliott och hoppas att det ska trilla ner något gott på golvet. Detta trots att han dagen till ära just ätit ett dentastix. Vår hund är alltid hungrig...

Elliott äter sitt ägg med god aptit.

Kl 09
Oscar tar igen sig i soffan...

Kl 10

Tre förkylda och en frusen hund ger sig ut på promenad i regnet. Elliott somnar efter ett kvarter. Vi fortsätter promenaden och spanar in det ställe som nog ska bli Elliotts dagis. Vi misstänker att det är ett hus på en gård som just nu byggs om. Det ser ut som att de tänker bygga en ny lekplats utanför också. Kanske blir helt OK??? Om det är detta stället så lär det i alla fall vara nytt och fräscht :-)

Kl 11
Just laddat in första omgången bilder och överfört dem till bloggen.

Kl 12

Elliott har just vaknat. Han brukar tala om att Oscars matskålar ska plockas undan men nu står visst Oscar och äter, det är ju inte som det brukar vara :-)

Själv beundrar jag blommorna som ett blomsterbud just kommit med, Michael har fått en jättefin bukett!

Kl 13
Vi åker till en outlet där det enligt ryktena skulle finnas bra och billiga barnskor. Det gjorde det dock inte. De hade bara stl 16-17 och så storlekar för betydligt större barn :-)

Kl 14
Lunchdags för Elliott, idag blev det fiskpinnar, potatiskroketter och guacamole. Anledningen till att Elliott är så glad kan man se på nästa bild :-D

Det bästa som finns är ju att dela med sig av maten till Oscar ;-)

Kl 15
Elliott och jag har begett oss till Jägerszoo för att köpa hundmat. Elliott älskade denna affär! Det fanns kaniner som han stod och skrattade åt hur länge som helst och jättehögt! Sen en massa fiskar också! Kan ju inte bli bättre! Och vilket underbart skratt han har min lille son ;-)

Själv gillade jag att kolla på alla roliga saker man kan stoppa ner i ett akvarium. Haha! Så himla roliga grejor! Jag tror jag måste sätta igång ett akvarium igen... när vi fått lite mer plats så vi kan ha ett. Och så ska jag ha roliga saker i, förutom fiskar då :-D

Kl 16
Tja, lite efter kl 16 när jag och Elliott kom hem från affären och satte in alla grejor i kylen. Hittade inte en av de viktigaste ingredienserna som jag skulle köpa, tyvärr...

Kl 17
Tänker att jag ska baka en kaka åt oss att mumsa på, en födelsedagskaka till min darling. Han är iväg och köper sin favoritmat, thaimat från restaurangen vid Slussplan. Eftersom han fyller år så fick han bestämma vad han helst ville ha :-)

Kl 18
Kakan klar. Hoppas att den är god...

Kl 19
Nu är gullungen trött! Jag fixar välling och ska alldeles strax gå och natta honom.

Kl 20
Fixat lite avocadodipp...

Kl 21
Missade att ta foto denna timme, satt och kollade på Grey's och mumsade på nachips och avocadodipp...

Kl 22
Diskat alla nappflaskor, nu måste jag nanna! I natt är det dags att ställa om klockan och det betyder att Elliott kommer att vakna kl 04 from imorgon...

11 kommentarer:

Micke sa...

Grattis till födelsedagsgrisen då :)

Inte lika illa väder här (med regn alltså..) men är grått här med och ska visst vara så fram mot mån-tis sägs det :/

Gurkiss sa...

GRATTIS får man säga då :)

Hoppas att ni får en härlig dag.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

Majsan sa...

Grattis!

Hoppas dagen blir underbar. Jag återkommer senare och ser hur den blev..

Anne-Lie sa...

Så då blir det fler kalasbilder idag kan tänkas - frukost bilden med ljus och paket var ur läcker!

Anna sa...

Hej hej!

Är inne och kikar på dina morgon och förmiddagsbilder.
Här är det bara mulet, inget regn, men vi har fått snö :D

Ha en skön lördag!

// Kram Anna

crrly sa...

Men! Fick man inte se vad det var i de jättefina paketen?? :-)

GRATTIS!!!!!

mossfolk sa...

Lilla Oscar, han ser verkligen ut att kunna konsten att... ta det lugnt.
Tjusig tröja på Elliott dagen till ära :)

Kattalena sa...

Tack allihop som kommenterat och varit inne och tittat :-) Blev inte mycket partybilder idag, det blir födelsedagsfirande för Michael imorgon istället :-)

Crrly: Jag lyckades hitta lite presenter i sista minuten... Ett Elvis-album (serietidningen Elvis alltså), En grej till iphone som gör att man kan lyssna på dess ipod via radion i bilen, lite spel och lotter, hehe (för att vi ska vinna lite pengar, vilket vi inte gjorde) och så en kokbok med recept som ska ta 10 min att laga...

Mossfolk: Oscar är en mästare på att ta det lugnt :-D

Nenny sa...

Vilket välfyllt kylskåp!
Hoppas kakan blev god!
Ha en skön söndag

Vonkis sa...

Får bli ett grattis i efterskott då :-) Härliga blommor, älskar höstfärger i växter.

Anna sa...

Hahahaha!

Vilken härlig bild, där Eliott matar voven!

Ha en skön söndag!

// Kram Anna