måndag, mars 27, 2023

En snurrig vecka

På måndagen 20 mars hade jag inte sovit speciellt bra på natten. Jobbade hemifrån en stund och sen hade jag frukostfika med Uppsala Annika som haft en stor grupp i Köpenhamn och var i Malmö och hälsade på lite kort innan hon skulle hem igen. Vi träffades på Espressohouse mitt emot kontoret, nära och bra. Och det var kul, det var väldigt länge sen vi sågs, kanske 2020? Men det kändes som igår, typ... 😊

Sen jobbade jag på kontoret, men blev alldeles snurrig i huvudet. Fick ta en meditation där vid lunchtid. Mer yr kanske än snurrig, jobbigt oavsett...  När jag kom hem efter jobbet så var det dags för bokcirkelträff med tjejerna. Joakim hade ställt fram ost och kex till mig 😊. 
Vi skulle egentligen gått på meditation på soltemplet på kvällen, men jag var alldeles för trött. Så det blev TV hemma istället.

På tisdagen var det väldigt dimmigt ute på morgonrundan. Väldigt mystiskt och jättefint faktiskt! 
En tant gick bredvid vårdcentralen

En annan tant cyklade vid kalkbrottet


Jag åkte till kontoret efter denna fina promenad. Hade fullt upp. 
Efter jobbet åt vi stekt falukorv med makaroner till middag. Jag var jättesugen på det och det var supergott! Elliott hade haft det bra och kul på sin PRAO. Han har prao hela veckan. På ett loppis-möbel-ställe. 

Hela veckan hade jag det jobbigt i huvudet, som typ hjärntrött. Blev värre när jag satt vid datorn. 
Och på onsdagen var min jobbigaste huvudjobbighetsdag. Som tur var hade jag långlunch och fikade på konditori Katarina med mamma. 
Fika!
Det var en supergod bulle men drickan var ingen hit! Den ska jag inte ta fler gånger. Jag brukar ju ta latte och den är jättegod! Mamma och jag pratade och tiden bara flög iväg! Mycket trevligt! 
Sen var det jobb igen efter det och hade möte och fixade rapporter. 

På torsdagen jobbade jag hemifrån pga och på eftermiddagen var det fint väder och Spike och jag gick till Hammarspark. 
Otroligt nog blå himmel!

På fredagen tog jag ledigt och började dagen med att gå till sjukgymnasten. Hon masserade nacken vilket var skönt. 
Jag köpte en fredagsbukett på Lidl
 
Var väldigt trött denna dag så blev inte mycket gjort förutom att städa lite i lugn takt. Och äta godis! För på Lidl köpte jag även en liten låda laktritsgodis... Det var gott!

På lördagen åkte Joakim till sin mamma för att hjälpa henne. Åsa messade att de skulle till Emporia och att vi kunde prov-passa Märtha under tiden. Jag ringde Elliott och hörde om han ville komma över och vara med o passa. Det ville han. 
Spike väntar på Märtha

Så Åsa och Jörgen lämnade Märtha hos oss kl 11. 
Vi började med en promenad. Märtha skuttade fram, så himla söt! Spike for som en galning fram och tillbaka. 
Lugn tjej på promenad med Elliott
Spike kollar in henne
Han vill väldigt gärna busa!
Vi kom hem
Spike var lite uppjagad 😄

Märtha var lugn som en filbunke
Det gick över förväntan bra! 
Hon gillade balkongen
Och hon gillade även badrummet! 

Här kommer hon ut ur badrummet
Efter en timme gnällde hon lite vid dörren

Vi tänkte att hon var trött på oss! Men det visade sig att hon nog var kissnödig. Att vi inte fattade det? 
Åsa och Jörgen ringde och var på väg att hämta. Elliott gjorde sig klar att gå till sin pappa igen.
Dags att lämna snart
Märtha blev hämtad! Spike och jag gick in. En stund senare bestämde jag mig för att gå hem till mina föräldrar för att klippa pappa, det tar ca 25 minuter. Spike var på G och gick fint hela vägen! När jag kom dit var pappa igång med att göra våfflor 😃
Jag klippte pappa och sen bjöds jag på kaffe och jitterbugg! Mumsigt! Och så även våffla! 
Våffla med socker minsann!
Fikade och pratade och Spike var ute i trädgården och njöt av att ligga i gräset! Och han krafsade på mamma och han fick gurka 😊. Synd att han har så hårda krafs-tassar! 
Spike i mina föräldrars soffa
Sen var det dags att gå hemåt och vi tog vår promenad, det var skönt att gå. 
Det blev en full dag för Spike! Han var jättehungrig och käkade massor när han kom hem. Själv hade jag ont i huvudet och satte mig med en vetevärmare. 

På söndagen var jag seg, trött och låg. Jag skulle ha gått på Feldenkreis på kvällen men orkade inte, så avbokade. Hade väldigt ont i mina leder. Vet inte om det kanske beror på östrogenet... Det gör det säkert, det här klimakterieskitet blir man visst aldrig av med. Känns inte som att östrogenet förbättrat så mycket inte... Men det kanske tar tid 😊

Inga kommentarer: