tisdag, januari 04, 2022

Valpträff och fika

Den andra dagen på året steg jag upp ganska sent, Spike sov sött och vi gick inte ut förrän halv nio. Joakim hade fortfarande feber och halsont och vilade mest. Själv hade jag bestämt träff med Elliott (som var hos sin pappa), då vi skulle åka till Åsa och hälsa på Märtha! Elliott hade inte träffat henne förut. Vi åkte hem till Åsa och gulliga Märtha kom springande till oss när vi klev ut ur bilen. Så roligt att få se henne i action i trädgården! Det märks att Åsa är van hundägare, hon var så pedagogisk med Märtha hela tiden. Kul att se. 
Märtha kom till Elliott

Hon fick en and som hon gillade!

Hon satt och var söt

När vi klappat på och beundrat Märtha åkte vi hem igen. Elliott gick till sin pappa. Jag gick hem för att gå ut med Spike. Vi tog en liten runda. Sen lämnade jag honom hemma hos Joakim och åkte in till kontoret. Där mötte jag upp Helene och vi drack te och kaffe och pratade. Det var trevligt! 

Hämtade pizza på hemvägen som vi åt framför TV:n, sen orkade inte Joakim vara uppe mer utan gick och la sig. Själv påbörjade jag projekt skruva ihop Elliotts byrå och hade på TVn samtidigt. Det gick bra, men blev bara halvfärdig, sen var jag helt slut. Gick ut med Spike och la mig sen redan kl 21. Somnade direkt. 

På måndagen jobbade jag hemifrån. Det var kul att jobba lite igen! Men jag kände mig lite småkrasslig. Konstigt ont i körtlarna, halsen och helt slut. Jag är van vid att känna mig sådär lite "oförklarligt och odefinierbart" dålig. Så vem vet om det är något på G eller om det är klimakteriet :-D. Hoppas på det sistnämda för jag vill absolut inte bli sjuk. 

Joakim hade fortfarande hög feber och fick tid hos VC här över gatan. De konstaterade att det var virus och inte bakteriellt. Så det är bara att sova sig frisk typ. Kunde vara väldigt långdraget sa de. 

Jag jobbade på och hund och katt sov så sött. 
Spike har kraschat framför ytterdörren
Sweet har kraschat i soffan

Tog en promenad med Spike på hundfältet innan det blev mörkt. Det var alldeles tomt. Men plötsligt kom en labrador rusande från ingenstans? Och han var inte glad. Han morrade och skällde och sprang på Spike så han skrek till... Spike alltså. Jag kallade in Spike som faktiskt kom, men inte meddetsamma. Suck! Men i alla fall ganska snabbt. Sen kopplade jag honom och så gick vi kopplat istället resten av promenaden. 
En stunds frihet innan labben kom

Sen fick det bli kopplat

Jobbade igen efteråt och när jag var klar la jag pussel en stund. Trevligt. 
Gjorde middag. Det blev lite olika stekta korvar, stuvad vitkål, stekt tomat och stekt ägg...  
Det var gott! 

När vi satt och kollade TV på kvällen började jag känna mig konstigt risig. Frös och kände mig allmänt illamående i kroppen. Så jag gick och tog tempen och såklart hade jag feber. SUCK! Jag tog genast en Ipren, gick ut med hunden medan jag orkade och sen gick jag och la mig. Somnade. Vaknade och kände mig inte bra. 

Tisdag:
När jag vaknade jag på morgonen var febern borta och jag kände mig inte alls lika dålig som kvällen innan. Så skönt! Hoppas att det håller i sig. 

Spike och jag tog en lite längre morgonpromenad och såg att Katarinas hade semlor minsann, det kunde jag inte låta bli att köpa oss vars en! 
Även idag slappade katten

Jag jobbade på hela dagen, det var en bra jobbdag, fick gjort jättemycket! Och tog lunchpaus som jag lovat mig själv att göra i år. Skruvade på Elliotts byrå och åt fastlagsbulle med Joakim, som hade lite lägre feber idag och kunde vara uppe en stund. 
Semla o te

Pratade med mamma och hon hade också känt sig risig denna natt, fått feber och mått kasst. Hon var bättre på morgonen. Men när vi messade lite senare hade pappa också feber och mamma var inte helt feberfri. Hoppas hoppas att det inte är något jobbigt utan att det går över snabbt för båda! Tycker inte om förkylningar och speciellt inte i dessa tider när man inte vet säkert vad det är... Usch! 

Sweet hittade en ny plats att ligga på...

Lagade räkgrytan som jag tycker om till middag (räkor, paprika, curry o tomat) och den åt vi med ris och brysselkål. Det var gott! Vi kollade på TV och la oss tidigt. Hoppas på att Joakim är bättre (gärna feberfri) imorgon och att jag själv inte är sämre :-). Spike sover redan vid mina fötter.

Inga kommentarer: