måndag, juni 07, 2021

4-6/6

 4/6 fredag - Varje natt sover Sweet i Spikes hundkorg i hallen. Det tycker Spike är lite märkligt, måste gå dit och nosa direkt han vaknar :-). Han blir så oerhört närgången att Sweet blir obekväm och måste gå sin väg...

Spike kollar in Sweet
Jag jobbade hemifrån denna dag.

Efter jobbet åkte vi till Hammarspark med Spike. Elliott hängde med, det gör han inte alltid. Spike fick vara lite lös i väldigt högt gräs. Det tyckte han var såååå kul och hoppade runt och sprang som en liten tosing. Jättesöt! 

Glad Spike, flög över fältet!

Vi hade fredagsmys och såg en väldigt märklig film som hette "Us" tror jag? Skräckis såklart... 

5/6 lördag - Elliott gjorde American pancakes till frukost. Jättegoda! Jag vispade lite grädde och så åt vi dem med sylt och grädde. Bra start på dagen. 

Lite pancakes

Var sååååååå trötta (när är vi inte det) och skulle iväg till Uffefamiljen på eftermiddagen, så försökte vila en stund på förmiddagen. Elliott som hostat hela morgonen berättade att han hade väldigt ont i halsen... Så vi åkte iväg till Limhamn för att köpa snabbtest (så det inte var covid) och när vi kom hem var det verkligen hög tid att åka till Lund! Elliott fick stanna hemma och gå till Michael och ta sitt test där. Sen körde vi iväg, Joakim, jag och Spike. 

Vi kom hem till Uffefamiljen och där bjöds det på storfika med tårta och kladdkaka. 

Mumsig fika!!!

Det var fint väder och skönt att sitta ute allihop! Och så kul att träffas igen, alla. Ett år sen sist ungefär.  Embla och hennes sambo hade med sin nya vovve. Den var jättesöt! När de skulle hälsa, Spike och vovven, gick det lite sisådär. Då den andra hunden var lite rädd och Spike var lite intensiv :-). 

Emblas söta vovve

Och Spike hade svårt att koppla av när han såg den andra hunden på andra sidan bordet. Han satt och skällde lite då och då... Men överlag gick det bra :-). Vissa av oss spelade Boccia. Det var skönast i solen, lite kyligt i skuggan. När boccian var slut gick vi tillbaka till de som var kvar. Vi åt middag, vilket var vildsvin! Det har jag nog inte ätit förut. Jag tyckte att det var supergott! Sen spelade vi en lustig variant av kubb - med siffror på pinnarna och roliga regler. Nice! 

Vi åkte hemåt framåt kvällen och trötta som vi var gick vi i stort sett och la oss meddetsamma, såg på "Derek" tills vi somnade.

6/6 söndag - Vaknade med huvudvärk. Heeeelt slut! Men men! Michael behövde fixa med en sak så jag fick lösa av honom i stan och gå en Pokemonrunda med Elliott och hans kompis Noah. Det var kul att gå med dem! Det var riktigt fint väder och varmt som sjutton! Pågarna började bli hungriga och vi gick till Rosegarden (deras val) och åt deras buffé. Det var nästan inga människor där alls, vi satt helt själva i ett av "rummen". Det var gott och när vi ätit klart så gick vi vidare. Vi gick genom stan och inom stationen. 

I underjorden för svalka
Vid kanalen
Älskar dessa färglada bänkar
Självklart måste enhörningen också få vara med på bild

Efter två timmar åkte vi hemåt. Noah följde med hem och spelade med Elliott. Mamma tittade förbi med min kofta som jag glömt hos dem och några frösådda astrar och aubretia. Det var ju super! Hon stannade och pausade och vi pratade en stund, vilket var jättetrevligt! Det är inte så ofta vi får spontanbesök! 

Mamma och jag åkte vi in till Limhamn och handlade. Det var alldeles för många människor på Malmborgs, men som tur var var det mycket färre på Willys, så där fick det bli. Jag hade glömt p-skivan men som tur var hade jag inte fått böter... 

På kvällen hämtade vi pizza som vi åt med Elliott och Noah. Pizzan vi beställt till Elliott blev inte den vi önskat, så det var lite dumt, de var inte så smarta på pizzerian. Jag förklarade klart och tydligt att vi önskade en pizza med bara tomat, ost, salami och peperoni. Men vi fick en pizza med jalapeños, paprika, stark korv... Jaja... 

Inga kommentarer: