fredag, juni 04, 2021

31/5-3/6

måndag 31/5 - Och så var semestern över och det var dags att jobba igen. På måndagen jobbade jag hemifrån. Började tidigt och dagen bara flög iväg. Hade måndagsmöte, ekomöte, möte med TS på eftermiddagen och möte gällande Visma. På kvällen lagade Joakim middag, det blev spagetti med salami och vitvinssås. Mycket gott! Vi försökte ta det lugnt och sitta i soffan och äta och se på TV. Men Spike var helt jobbig och bara gnagde på allt, krafsade, ville något, skällde. Trots att han hade varit ute, fått mat och vi hade gjort lite övningar så vet inte vad han ville. Till slut gav vi upp och han fick gå en runda till. Sen efter lite ytterligare damp-beteende la han sig äntligen. Då var det dags för oss att sova också...

tisdag 1/6 - Var ute på morgonpromenad med Spike. Det var lustiga moln på himlen. 

Morgonens moln

Åkte till kontoret och jobbade, Spike som fick vara hemma med Joakim. Det var kul att komma till kontoret och träffa Åsa, Josefin och Angelica som jobbade denna dag. Jag hade mitt första lunchmöte med eko, ska sitta med dem en och en. Ett litet utvecklingsmöte då vi ska försöka lägga om arbetsuppgifter på eko samt att vi nu med Corona inte träffas så ofta och inte hinner prata ordentligt. Det känns också som att jag verkligen behöver få prata med alla en och en, höra hur de har det och mår och vad det tycker och tänker om allt. Hur de mår, känner sig och trivs. Vad de vill och har för önskemål med sina arbeten. Och första mötet var på Atmosfär och det var intressant och trevligt. Jag tog korv med prästost, vilket var gott. 

Körven

Sen var jag på kontoret en stund till innan jag åkte hem och fortsatte jobba hemifrån. Joakim var iväg och hämtade keramiken som blivit bränd. När han kom hem så lagade vi rabarberkyckling. Den blev lite syrligare än vanligt men var ändå jättegod! Sov dåligt denna natt. Låg och tänkte på jobbgrejor halva natten. Satte på tre meditationer som tillslut fick mig att somna.

onsdag 2/6 - Denna morgon var jag trött och slut och hade egentligen tänkt ta med spike till kontoret och jobba där men jag bestämde mig för att vara hemma istället. Vi skulle ha semesterplaneringsmöte på förmiddagen, så därför jag tänkte vara på kontoret. Men det visade sig att alla ändå jobbade hemifrån så då var det ju ingen poäng att åka dit heller. 

Spike vill gå ut

På eftermiddagen tittade pappa förbi för att få hjälp med soda-streamern vi gett mamma i present. Vi lagade pasta med salami till kvällsmat. 

torsdag 3/6 - Dags att jobba på kontoret igen, utan Spike. Denna dag var typ alla utom en på kontoret. Så det var fullt med folk! Trevligt! På lunchen hade jag jobbmöte med kollega nummer 2 och vi gick till grekens uteservering och det var strålande sol! Vi pratade och det var också jätteintressant och bra och trevligt. När jag kom tillbaka till kontoret kände jag mig helt dränerad på energi, totalt slut! Åkte hem och jobbade hemifrån resten av dagen. Elliott kom till oss och vi lagade peking-anka till middag. Det tog hur lång tid som helst och vi bestämde att sådan mat kan vi inte laga i vardagen... det får bli till helgen. På vardagarna får det vara snabb och lätt mat. Och gärna billig. Vi har ändå varit duktiga för vi veckohandlade i söndags. Så vi har i alla fall en planerad matvecka. 

Spelade Alias med Elliott och sen var klockan redan 22 och det var dags att lägga sig. Tyvärr kunde jag inte somna så var vaken hur länge som helst. Och sen väcktes jag tidigt av Spike. Men det kommer i nästa inlägg... 

Inga kommentarer: