måndag, augusti 08, 2016

En vecka med jobb, födelsedagsfiranden och golf

Måndag 3/8
Jobbade på kontoret. Hade glömt en sak som skulle in i kylen därhemma, så jag åkte hem från jobb vid 14-tiden och jobbade hemifrån sen. Det blev Sweet glad för.
Sweet tar det lugnt medan jag jobbar
Tisdag 4/8
Jobbade på kontoret. Var på IKEA med Åsa o Christina och köpte lite grejor till kontoret. Efter jobbet mötte jag upp Joakim på Mandala och sen gick vi in om Shock. Köpte inget, bara tittade. Letar efter örhängen då jag tappat min ena ring, men sådana ringar verkar inte finnas någonstans... :-(. Inte på nätet heller... Buhuu. Åkte hem och lagade chicken tikka, vilket var gott. Sen tittade vi på TV o tog det lugnt. Ingen av oss var i form och vi var väldigt trötta.

Onsdag 5/8
Jobbade på kontoret, hade lunch med från gårdagen. Jättegott! Så skönt att ha lunch med...
Efter jobbet mötte jag upp Joakim på Emporia och vi åkte hem till mig. Vi lagade laxpudding med en god sås o sallad till. Vi kollade på TV med Elliott som sov hos mig.

Torsdag 4/8
Jobbade på kontoret. Mycket att göra. Hade med mig laxpuddingsrester till lunch. Jobbade hemifrån på sen-eftermiddagen. Elliott och jag åkte och hämtade Martin och hans flickvän Meg. Sen körde vi hem till Uffefamiljen och firade Emblas födelsedag. Mina föräldrar var också där. Uffe hade varit i Shanghai och bjöd oss på en massa kinesiska maträtter. Jättegott var det! Roligt att få prova på så mycket. De hade samma kokbok som den jag o Joakim brukar laga mat ur :-). Allt i den ser så himla gott ut och det jag har lagat hittills har varit lika gott också. Vi spelade Myrstacken, favoritspelet.

En stund senare gick vi ut och spelade boccia. Det var skönt att komma ut och röra på sig och kul med boccia.
Redo för boccia
När vi kom in igen bjöds vi på mumsiga tårtor och te. Vi sjöng såklart för Embla också. En ha den äran sång som vi inte brukar sjunga :-).
Tårtor och te
Sen spelade vi spel. Jag spelade Helt Genialt med Martin, Meg o Anna-Carin.
När vi var klara var klockan massor och det var dags att åka hem. Blev sent i säng... lite för sent.

Fredag 5/8
Jobbade hemifrån denna dag. Åkte vid 14-tiden och hämtade mamma och vi körde till Lomma där jag för första gången någonsin spelade golf :-D. Det var jättekul! Och så fint att gå omkring. Jag var verkligen inte bra på det, men jag tyckte det var skoj! En gång hamnade min boll i vattnet, men jag lyckades plocka upp den.
På väg mot första hålet
Jag var i pappas och Olles lag
Snygg himmel - kom inget regn på hela tiden, inte förrän vi slutat spela :-)
Efter golfen åt vi middag på Spisen i Lund. Jag tog trerättersmeny. Först åt jag sniglar i vitlökssmör, såååååå himla gott! Sen entrecote som också var god och till efterrätt friterad camenbert.
Min middag
Sen var jag mätt minsann. Jättekonstig grej att de på camenberten hade både florsocker o grädde med bär???? Florsocker på friterade persiljan... konstigt o inte så gott. Men annars var det mumsigt med hjortronsylten till.
Efteråt åkte vi hem till Annika och åt ostar, det finns alltid en liten extramage för lite ost. Hehe.

Lördag 6/8
Sov så sjukt dåligt natten till lördagen. Var grymt trött, tror jag sov max 4 timmar. Och då hade jag sovit himla dåligt flera nätter innan också. Tänkte att hur sjutton ska jag orka gå på fest denna dag? Men men, jag drack lite kaffe och peppade upp mig. Åkte o köpte present till Torkild och sen hem o packade in den. Köpte även en bukett blommor.
Fina rosor i buketten
Elliott gjorde kort och sen åkte Elliott o jag till Vallåkra. På vägen dit plockade vi med oss två som också skulle på kalas. Sanna och hennes kompis Simon. Det gick fint o vi pratade hela vägen dit. De var lättpratade som tur var :-). När vi kom fram hade de dukat fint och trädgården var full av blommor som jag inte lyckades få med på bild...
Dukat bord i ateljén
Chips och dipp + bål fick vi först och det mumsade vi i oss massor av. Redan där var Elliott mycket nöjd. Det var tre flickebarn där också och de tog med Elliott och visade en koja de hade gjort. Torkild ordnade lekar, bland annat att man skulle spotta sega grodor så långt man kunde, hehe. Den leken har jag aldrig lekt förut. Det var även kasta äpplen i spann och ta sönder ballong mellan två personer.
Några av oss gick en liten promenad till bäcken.
En promenad för att titta på bron över bäcken
Sen var det middag. Och vi fick pastasallad, potatissallad, tjälknöl, grillade korvar, ugnsgratinerade mangoldrullar med quinoa och vitlök, hummus och tomatsallad. Gott! Fast jag var så mätt efter chipsen så orkade inte så mycket som jag skulle ha velat :-).
Goda buffén
Tjälknöl på rabarberblad vilka Elliott o jag plockat
Vi gck en tipsrunda som handlade om Torkild och mitt lag kände honom absolut sämst, hehe.

Lite odlingslådor i trädgården
Sen kastade vi ballong. Det var Elliott o Torkilds pappa som började och sen var vi 6 stycken som försökte hålla 3 ballonger i luften. Skoj! Sen bjöds det på marängsviss och efter det tyckte Elliott o jag det var dags att åka hem, lite senare än vi hade tänkt oss. Elliott hade haft roligt sa han och på vägen hem pratade vi och hade det mysigt.
När jag kom hem var Joakim där, hade inte träffat honom på nästan 3 dagar så det var ju kul.

Söndag 7/8
Idag började vår nya grej att söndagen är vilodag. Då ska jag inte boka in någonting! Bara vara hemma o ta det lugnt om det är det jag önskar. Om inte så kan jag göra något, men inget ska vara planerat. Sov så dåligt natten till söndagen också, så det blev verkligen en ta det lugnt dag. Joakim o jag vilade i soffan o kollade TV. Jag skjutsade Elliott till Noah där han lekte nästan hela dagen. När jag kom hem så bestämde vi oss för att göra tvål. Så nu är det 11 lite större tvålar med lavendeldoft gjorda. Så himla bra! Min tvål sen tidigare var helt slut nu.
Tvåltillverkning, rosa nu men blir lavendellila sen
Vi värmde även upp rabarabersaften som vi gjorde tidigare i veckan och tillsatte lite citronsyra, kanel o kardemumma. Så blev den ännu bättre än innan.
Vi var helt slut efter dessa projekt så det blev till att pausa i soffan framför en tv-serie resten av eftermiddagen. Vi åt tortellini med parmesanost till middag. Så enkelt som möjligt. Gott! Elliott kom hem o åt också tortellini och sen var han här hela kvällen.

Jag bestämde mig för att möblera om lite i sovrummet. Joakim åkte hem. Jag flyttade grejor och ställde in det stora skrivbordet i Elliotts rum så får han lite mer plats för sin dator. Blir nog bra när det är klart. Tänker att han o jag kan dela skrivbord, han är ändå mest i vardagsrummet när han är hemma :-). Ska försöka rensa och röja ännu mer så snart jag kan. Har så mycket saker överallt. Förstår inte hur det kan vara så mycket saker överallt hela tiden...

Måste rekommendera ett hasselnötskaffe som man kan köpa på Indiska. Det blir sjukt gott iskaffe av det. Beroendeframkallande.

När jag skulle sova så hörde jag något prassla. Jag hade tydligen glömt en papperskasse i hallen...
Där satt Sweet...

Inga kommentarer: