fredag, januari 22, 2016

Äntligen fredag!

Idag har jag tänt ett doftljus i rummet på kontoret, ganska mysigt faktiskt. Luktar väldigt svagt av jasmine och det känns trevligt att det luktar lite gott när man kommer in här :-).
Så skönt att det är fredag nu och arbetsveckan snart är slut. Det har varit väldigt mycket att göra på jobbet denna vecka. Jag hoppas kunna släppa det i helgen. Då har jag ändå hyror för kollektivet att ta tag i, men de hoppas jag göra snabbt och lätt så jag kan släppa det också!

Det är ännu en vecka som gått väldigt fort och med mycket jobb. På tisdagen efter skolan lekte Elliott och Philip hemma hos Michael. Själv hade jag fika på kvällen. På onsdagen kom Michael och fina vovven Heimi (vet inte om namnet stavas så men det är så han kallas) på besök på kontoret. Sååå lugn och duktig vovven är! Jättesöt!
Så söööt!
Mamma kom upp på kontoret just när Heimi var här så hon fick också hälsa på honom. Sen gick mamma och jag till Beebar och lunchade. Det var gott och trevligt! Jättekul att vi lunchar varje vecka! På kvällen lagade jag kycklingben med vitlöksmajonnäs och klyftpotatis. Michael och Elliott kom och åt. Vovven var också med och uppförde sig väldigt bra! Han la sig att sova bredvid bordet i en puff. Den som inte uppförde sig lika bra var Mango, han slog på vovven med tassen och följde efter vart vovven än gick, hehe. Men Sweet han gick och la sig inne på toaletten och tittade på vovven på avstånd. Går hur bra som helst att ha dem tillsammans allihop i alla fall, himla bra ju! Elliott sov hos mig.

Igår var det torsdag och jag gick till en kiropraktor som mamma rekommenderat. Han var SÅÅÅ bra! Han kände verkligen in min nacke och alla stela och låsta muskler samt korrigerade så att nackkotan högst upp äntligen blev rörlig igen (varit stel i 10 år). Och sen tryckte han på en muskel långt in bakom skulderbladen och smärtan sköt upp i huvudet precis där min ansträngningsutlösta huvudvärk slår till. Jäklar vad ont det gjorde. Han sa att det är en av de spända muskler jag har som skapar huvudvärken. Så skönt att han hittade den punkten. Sen fick han den att slappna av också. Men det kanske inte kommer att hålla i sig. Hur som helst var det superskönt att min ena axel slappnade av och jag har fått en ny tid nästa vecka för att ta andra sidan av nacken. Skulle ta 3-4 gånger. Och sen kanske vi ska ge oss på ryggen också :-D.

På jobbet var det massor att göra och stackars Åsa som också har ont fast på annat ställe fick jobba jättelänge... Jag åkte hem och gick över till Michael och hälsade på Elliott, Philip och vovven. Sen gick jag ner och fick lära mig hjärt- och lungräddning. En kurs som kollektivet hade. Den var kanon! Så skönt att veta vad man ska göra om någon får hjärtstopp! Åt massor av kanelbullar (som jag själv bakat då jag är med i bakgruppen). De var goda :-D. Åkte sen hem till Joakim, men innan dess gick jag såklart över till Elliott och sa godnatt och så. Hos Joakim var jag onyttig och åt chips och toffifee... Sov dåligt och är ganska trött... Men nu är det fredag så det gör ingenting!

Ska hämta Elliott efter jobbet och sen åka hem till mina föräldrar dit Uffefamiljen också kommer. Trevligt!

Inga kommentarer: