måndag, oktober 26, 2015

Höstväder del av veckan o helgen

På onsdagen var det matlagning i kollektivet. Det blev vanlig och vegetarisk lasagne. Mycket gott! Jag rev ost, fixade sallad o plockade undan o diskade.

På torsdagen jobbade jag och var på akupunktur. Det var sämre efter senaste gången så därför provade vi utan el denna gång och det kändes mycket bättre efteråt. Så det var nog bra!
På kvällen var det styrelsemöte och Elliott sov hos Michael på natten. Jag själv tittade på ett avsnitt av Homeland innan jag la mig.

På fredagen var det jobb och vi hade fikapaus på eftermiddagen med goda bullar. Sen åkte jag hem för att laga mat i kollektivet. Allt var i stort sett klart när jag kom dit :-).
Vi tittade på film hos Michael efter maten, Elliott o Lenny ville spela Minecraft och tog in lite chips i Elliotts rum och satt där. Vi andra såg en fin norsk film om en flicka och en varg. Elliott sov hos mig och innan vi la oss gjorde vi korsord som överraskning till Michael som fyllde år dagen efter. Jag sov som en kratta. När Elliott somnat var jag så pigg och lyckades inte somna på evigheter.


På lördagen var det fullt upp. Vi firade Michael på morgonen med frukost och presenter. Han fick leta upp dem via omkastade bokstäver o korsord som Elliott o jag gömt. Jag och Inga från matlaget städade köket o hissen, sen åkte Elliott, Michael o jag till Busfabriken där det var kalas i 3,5 timme. På vägen hem hoppade jag av vid Ollebo och gick en lång runda.
Jättefina stora nypon fanns det
Detta trädet tyckte jag var fint
Så fint och höstigt ute
Jag plockade kastanjer och höstlöv. Lämnade av det mesta nere i matsalen inför kvällens höstfest. La ut löv o annat på borden.
Hittade fina löv o grejor
När det var klart gick jag hem och försökte kurera huvudvärken som jag fått på leklandet. Tonade håret och gjorde mig i ordning inför festen.

De hade fixat jättefint (festkommittén). Vi fick fördrink och petit choux med fyllning, de var hur goda som helst!
Fest i kollektivet
Till middag var det lättgravad, halstrad lax, ugnsrostade rotfrukter och tre olika sorters såser. Allt jättegott! Sen fick vi äpplekaka till efterrätt. Mycket trevligt var det. Jag hjälpte till att plocka undan och så innan jag gick hem. Elliott sov hos Michael. Jag kollade på Homeland och blev trött och gick o la mig. Sov ganska oroligt, vaknade stup i kvarten. Men då satte jag på min ljudbok på snooze 15 min och lyckades somna när jag började lyssna. Sen vaknade jag efter en timme men då bara satte jag på boken på nytt och så somnade jag igen. Så gjorde jag ett par gånger under natten :-).

På söndagen var Elliott hos mig hela dagen. Vi åkte och hämtade Helene på förmiddagen och åkte till Vellingeblomman och Halloweenutställningen. Det var roligt och Elliott tyckte den var bra. Efteråt så fikade vi på caféet. På hemvägen köpte Elliott o jag med oss lite mat från Krua Thai. På kvällen spelade Elliott Minecraft och jag såg halva "Så mycket bättre" från lördagen. Vi la oss tidigt.

Inga kommentarer: