lördag, september 19, 2015

Full fart...

När jag kom hem från Finland så åkte jag och hämtade katterna. Det var Rolf som var hemma och det gick hur bra som helst att få in katterna i sina burar. De hade haft det så bra så bra. Körde hem och var hemma strax efter sju. Elliott lekte med Lenny och jag jobbade hemifrån. Mådde skumt hela kvällen och hade ont i huvudet. La mig i tid.

På torsdagen körde vi Elliott & Lenny till skolan och sen åkte vi till jobbet. Det var fullt upp mest hela dagen. Jag hann med en liten session hos sjukgymnasten. En 30 min behaglig akupunktur med el. Jobbade hemifrån efter 15.30 och jobbade i stort sett hela kvällen. Elliott lekte med Lenny hos Michael. Jag jobbade bla med BoAktivs bokföring som jag skulle lämna in till revisorn idag. Första halvåret. Försökte göra hyrorna också, men fastnade på vissa så jag får göra klart dem en annan dag. Börjar bli lite sent, så hoppas få dem gjorda imorgon...

Elliott kom över innan läggdags och vi pratade massor innan vi somnade. Han är så rolig att prata med! Vi somnade nog ungefär samtidigt. Så vi var uppe ganska tidigt i morse. Elliott fick frukost och sen åkte vi till skolan. När jag kom till jobbet så hade min dator gett upp... den ville inte starta ordentligt. Så Michael fick hålla på med den och åka till Applestore och sen komma tillbaka med en ny dator och installera en massa. Som tur var kunde jag jobba på Michaels dator under tiden. Och sen var den nya datorn igång och välfungerande efter lunchen. Jag var väldigt effektiv idag och fick undan massor. Ändå har jag en låååång lista på saker som ska göras. Jag tog med den hem och får se om jag orkar pilla med något av det i helgen. Annars får det vänta tills på måndag.

På vägen hem lämnade jag kollektivets bokföring till revisorn och sen hämtade vi Elliott. Han hade haft det bra i skolan och satt och ritade när vi kom. En väldigt dum sak är att de bara har 20 minuters lunch så Elliott känner inte att han hinner äta så mycket som han vill och att det är stressigt. Vi ska samla ihop föräldrarna och skriva till rektorn och be dem att de ändrar på det. För det är ju helt tokigt att de ska stressa sig igenom lunchen. 20 min på så många barn och hinna stå i kö, ta mat, äta och allt... inte så bra tycker jag.

När jag kom hem var Elliott hos mig, han spelade Minecraft medan jag hade möte med en i kollektivet. Vi åt middag i matsalen. Idag var det fläskfilégryta med klyftpotatis, sallad och sen äpplepaj med vaniljsås till efterrätt. När vi ätit gick Elliott och jag hem till mig och tittade på Lilla Aktuellt. Sen kom Michael över och vi såg en bra tecknad fransk film. Ashley kom också upp. Vi åt chips o dippa och jag blev alldeles för mätt. Nu är klockan för mycket och Sweet ligger här i soffan bredvid mig.
En gosig Sweet
Jag har sett sista avsnittet av Broadchurch och nu börjar det verkligen bli dags att sova. Jag undrar hur man ska få tiden att räcka till allt man vill? :-). Men imorgon har jag inget planerat på dagen så jag ska vara hemma och ta det lugnt, förutom att jag ska göra hyrorna... Elliotts kompis från skolan ska komma hit och leka vid 12.

På kvällen ska jag till Becka och fira hennes födelsedag, det ska bli skoj! Jag har ingenting att ta på mig, har bara supertråkiga kläder, samma varje dag... Jag är väldigt sugen på tights i olika färger och mönster och tjocka strumpor att ha till. Plus några tunikor. Det är ju bara det att jag inte hittar det jag vill ha. Jag har mest kollat på nätet. Trots att det finns massor av olika tights är det inte många som jag verkligen skulle vilja ha. Så det blir aldrig att jag beställer något. Men men, kanske jag hittar rätt en dag? Och jag behöver även ett par riktiga skor, varma och vattentäta. Har provat många olika men inga är sköna. Jag skulle vilja ha ett par riktigt sköna skor. De flesta är så hårda där bak vid hälen så jag får skavsår redan när jag provar dem och det känns inte som att de skulle komma att bli mycket mjukare med tiden.
.

Inga kommentarer: