onsdag, september 09, 2015

Dumma drömmar

I natt hade jag en dröm där jag var bjuden på middag och alla rätter jag åt smakade så himla äckligt. Så vaknade jag och mådde helt illa. Blää! Kunde riktigt känna den där hemska smaken som maten i drömmen hade... Inget roligt alls. Så jag var vaken ett tag i natt. Det har dessutom suttit i hela dagen. Så fort jag bara snuddar vid tanken på drömmen så mår jag inte bra. Sen kan man ju undra om det var drömmen som skapade måendet eller måendet som skapade drömmen.

Nåväl. Jag steg upp vid 07 och gjorde mig iordning för att gå till jobbet. Vi lämnade Elliott vid skolbussen och sen åkte vi till jobbet. Det var verkligen fullt upp på jobb, det regnade in mail och skanningen strulade och jag hann inte alls göra det jag hade tänkt att göra plus att jag mådde skumt mest hela tiden. Och vi kollade lite snabbt på den nya lokal vi ska flytta till (Michael skulle dit och prata IT) och vi längtar tills kontoret flyttar dit! Det kommer att bli så bra!
En del av nya lokalen, inte så snygg nu men den ska bli :-)
Hade lunchträff med Helene och vi hämtade sallad på "ät green" som vi tog med till jobbet och den var god även om jag inte direkt var hungrig. Jag slutade tidigt och åkte hem och stoppade in katterna i sina burar. Mango gick in självmant, Sweet ville inte alls :-). Körde hem till moster Annika och lämnade katterna i deras eminenta vård.

Handlade matgrejor på hemvägen (bla till kollektivet) och sen när jag kom hem var det dags att laga kollektiv mat. Idag blev det fisk med frasigt täcke, potatismos och hollandaise sås. Det blev gott även denna gång. Smidigt också. Vi var klara med disk och allt kl 19. Jag gick hem och packade inför morgondagens Stockholmstripp. Nu får jag bara hoppas att jag mår lite bättre imorgon. Idag var ingen höjdare. Trött är jag också... Sen fick vi veta att det nog inte är ett fungerande wifi på tåget. 5 timmar utan wifi. Fast jag har ju mobilen, där finns det ju nät så det blir säkert bra! Jag som aldrig åker långväga tåg, blir ju spännande det där alltså! Får se vad jag tycker om det jämfört med flyget.

Jag har massor att fixa innan jag ska till Finland på tisdag, undrar just när jag ska hinna med det? Får nog bli lite jobb i Stockholm tror jag... Och apropå Finland så valde jag ett väldigt billigt hotell och där finns inte ens frukost och man går in med en kod... vet inte om det var så klokt? Ska se om jag kan avboka och boka nytt, men tror inte det var avbokningsbart i villkoren. Det gäller ju bara en natt så det blir säkert bra.

Igår var det tisdag och då var Åsa och jag och åt sushi på lunchen. Det var gott! Och det var soligt och varmt så vi kunde tom sitta ute och jag tog minsann också av mig jackan så varmt det var! Mysigt!
Liten sushi till mig
Jag var hos sjukgymnasten och fick akupunktur med elektricitet och jäklar vad mina muskler fick jobba. I en halvtimme hoppade de... Det kändes faktiskt bra efteråt. Jag fick med mig ett gummiband att göra övningar med på kontoret också. Bra ju.

Jag jobbade till halv sex och sen cyklade jag hem. Vi åt fajitas i tortillabröd. Michael hade fixat det mesta men jag skar lite grönsaker och så. När vi ätit klart gick jag hem och orkade inte packa utan jobbade lite och sen satte jag mig i soffan och tittade på Broadchurch. Så spännande!

Inga kommentarer: