söndag, augusti 16, 2015

Barnpassning och matvandring

Vilken härlig matvandring vi har varit på idag, jag och mina föräldrar! Den startade på The Lodge på Romeleåsen och sen gick man i kuperad terräng med 6 olika matstopp. Det var hur bra väder som helst! Och det var rikligt med godsaker att mumsa i sig vid alla stoppen. Allt jättegott! Och så skönt att vara ute i naturen och gå en hel dag (11-16)!
Första stoppet, två goda ostar, två goda marmelader, fröknäcke och äpplemust
Skog full av harsyra! Nästan allt grönt på marken var harsyrablad
Andra stoppet, gaspacho o flädersaft
Om man tittar noga så långt borta springer det en hel rad Dovhjortar. 
Tredje stoppet, en massa smått o gott
Min tallrik när jag plockat åt mig första portionen
Vilopaus
Det var både uppför och nerför och vi avverkade ca 6 km i kuperad terräng
Fina åkrar lite här och där
Vilopauser lite här och där :-)
Vackra fält
Igår var en dag som blev lite annorlunda än jag tänkt mig. Jag var på Emporia på förmiddagen och letade efter något nytt klädesplagg. När jag kom hem tittade Catta o Magnus in. Då såg Magnus att det låg någon på loftgången i andra huset. Jag sa till Michael som sprang dit och hjälpte henne att resa sig. Och jag ringde till min kompis för det var hennes mamma som hade trillat. Sen blev det ambulans till sjukhuset för dem. Michael och jag passade deras barn.

Det blev en fullmatad dag :-). Jag är inte så van vid små barn längre, man måste ju hålla koll hela tiden! Men vi hade väldigt kul. De var så gulliga! Vi började med att grilla korv (med bröd). Sen gick vi till en lekplats där de lekte länge.
Alla tre barnen var fullt sysselsatta med att skyffla o hissa sand
På vägen hem pratade vi om att göra cupcakes. Så när vi kom hem bakade vi muffins och gjorde grädde i olika färger. Tyvärr blev muffinsen jätteäckliga så vi åt inte upp dem. Synd! Det lektes och tittades på Frost. Vi köpte pizza och åt med barnen. Det var gott!
Det var fullt ös på den minsta :-D
Framåt kvällen kom min kompis för att hämta barnen. Allt var ok med mamman men hon fick vara kvar på sjukhuset för kontroll. Självklart var kvällens kalas inställt. Elliott o jag var hemma och Lenny kom och lekte.
Det byggdes fina slott av klossar när Lenny kom
Elliott skulle sova hos Michael så de gick över dit en stund innan läggdags.

Inga kommentarer: