söndag, maj 03, 2015

Kalas, kosläpp, 1:a maj och kalas igen, cykeltur o fika

I tisdags hade vi uppstartsmöte gällande den nya skanningen. De verkar mycket proffsigare än dem vi jobbade med förut. Så jag hoppas att det blir bra. På eftermiddagen var jag på massage och det var nice. Jag blev mycket mjukare i kroppen och fick många tips. Bland annat att jag ska använda spikmattan när jag ska sova och vetevärmaren ofta för att mjuka upp musklerna. Jag var glad att jag var mjuk i kroppen när jag gick därifrån. Sen varar det ju inte någon längre stund för så snart jag har sovit är det samma stelhet igen.

Jag hämtade Elliott på skolan efter jobbet, Ida och hennes mamma åkte också med. Ida följde med hem till oss och snart var min lägenhet full med barn. De är många som leker på gården och denna seneftermiddag var de hos mig istället för ute :-). Elliott sov hos mig och vi la oss hyfsat tidigt.

På onsdagen var jag på jobbet och det var hur mycket att göra som helst. Vi tittade på lokalen under och den var fin! Skulle vara roligt att byta kontor och få lite nytt och fräscht och kanske äntligen få ordning i mitt rum och kasta en massa skräp. Oj vad mycket som strulade denna dag men en del blev också utrett. Jag skyndade därifrån och hem om lägenheten och tömde kattlåda och sa hej till katterna. Sen åkte jag till mina föräldrar som hade hämtat Elliott och vi körde till Skurup för att se på kosläpp! Det var en lång bilkö och det var på håret att vi hann se kosläppet :-). Kossorna var glada! Det var hur mycket folk som helst där! Tusentals!  Elliott fick sitta på pappas axlar och då såg han bra! Vi tittade på djur, åt korv med bröd och Elliott provsatt i en traktor. Det var skoj med en utflykt och en vacker disig solhimmel på vägen hem.

På torsdagen var det Valborg och jag var hos tandläkaren och fick lagat min framtand som gått sönder. Efteråt jobbade jag hemifrån. Jag hade egentligen tänkt vara ledig men det kändes inte som att det gick riktigt. Michael o jag hämtade Elliott på skolan. Vi åkte till Systrar & Bröder och jag fikade på en mandelbiskvi och te. Elliott åt en toast. Vi åkte hem och spelade flaggspelet en omgång. Mina föräldrar kom hit och Elliott och jag åkte med dem hem till Catta för att fira hennes födelsedag.  Det var väldigt trevligt och vi fick mycket god mat, tårtor och godis!
Ena tårtan
Vi kom hem sent för Elliott ville se Måns Zelmerlöw i Humorgalan som visades på TV, men Måns var sist av alla i det programmet så vi fick tillslut åka ändå och när vi just gått messade Catta att nu var det Måns :-D. Mina föräldrar skjutsade Elliott och mig hem och vi kom sent i säng :-).

På 1:a maj kom Michael över och åt frukost. Sen blev han jättesjuk. Elliott och jag var hemma och pysslade och vi åt pannkakor till lunch. Vi väntade för att se om Michael skulle bli bättre och åka med och titta på majtågen. Men han blev inte bra. Så Elliott och jag bestämde oss för att åka till skogen och "maja". En tradition som jag inte fört över till Elliott innan, trots att jag tänkt det många gånger. Dvs vi köpte massor av godis och åkte ut i skogen och satte oss på en filt i solen. Det var strålande sol i Malmö och ju närmare vi kom bokskogen desto mörkare blev molnen. Men vi hade tur, vi hittade en glänta där solen fanns kvar och vi hörde åskan på avstånd bara men inga regnmoln nådde fram!
Vi hade förutom godiset även med kanelbullar, te och varm choklad. Efter att ha fikat och Elliott gungat på en gunga som satt i trädet och klättrat i ett annat träd så gick vi en runda i skogen.
Skir skog med mörka moln i bakgrunden
Elliott klättrade upp i trädet och hittade en finfin gren att slappa på

Där var stora stockar att gå på
Vi träffade på en ekorre som var hur söt som helst.
Den söta lilla ekorren
På kvällen tittade vi på film, vi såg en film om några hundar som var superhjältar eller nåt. Den var ganska rolig faktiskt. Och sen skulle vi lägga oss. Just när vi lagt oss så messade Michael att han nog behövde åka till akuten för det hade sjukvårdsupplysningen sagt till honom. Så vi fick ta på oss och gå upp och köra en matt och medtagen Michael till akuten. Elliott blev glad för han hade saknat att prata med sin pappa och pratade hela vägen in till sjukhuset :-). När vi släppt av Michael åkte vi hem igen och la oss att sova.

På lördagsmorgonen vaknade vi tidigt trots sen läggning flera dagar i rad. Vi gick upp och fixade frukost. Pysslade lite på balkongen & dammsög där hemma. Ida kom upp och lekte med Elliott på förmiddagen. Michael hade hög feber och var fortfarande sjuk. Synd om honom :-(. Elliott fick lunch (rester av gårdagens middag) och sen åkte vi till simningen. Mamma kom också dit och tittade på när Elliott skulle simma. Med sällskap gick tiden hur fort som helst och simningen hann knappt börja innan den var slut :-).
Efter simningen åkte vi hem till Uffefamiljen för att fira Martin på hans födelsedag. Pappa var redan där. Vi bjöds på sparris med ost, bacon och tomat och det var hur gott som helst!
Sparrisen, tagen lite ur fel vinkel men väldigt mumsig!

Sen gick vi ut och spelade boccia i det fina men kalla vädret. Det var skoj!
När vi kom tillbaka bjöds vi på Piggvar, det var första gången jag åt det. Det var gott. Elliott tyckte bäst om fiskrommen. Han åt massor av den. Vi spelade spel och sen fick vi tårtor och te och plötsligt var klockan massor och det var dags att åka hem. Jag var lite nervös hela natten, för att Elliott eller jag skulle bli sjuka i det som Michael har. Men det kan ju vara något han har ätit och då smittar det ju inte. Så jag sov hur som helst ganska oroligt. Men mamma sa att jag fick ringa när jag ville på natten, så det var väldigt skönt att veta! Sen somnade jag till slut och Elliott sov ända till 08.45 vilket typ aldrig händer. Han var nog riktigt trött efter flera sena kvällar. Skönt att han fick sova ut!

Vi gjorde scones till frukost och kollade hur det var med Michael och han hade fortfarande feber och mådde inte bra. Så vi höll oss hemma och jag pratade med mamma i telefon och råkade samtidigt spilla en hel skål med vatten över Elliott, hehe. Så han blev alldeles blöt och fick byta kläder och jag fick byta strumpor för de blev dyngsura. Efter detta gick vi ut och cyklade en runda ner till en lekplats.
På lekplatsen
Där lekte Elliott lite själv och sen gungade vi tillsammans och hittade på en "saga". Det var mysigt! Sen gick solen i moln och det började blåsa så då bestämde vi oss för att cykla hem igen.
Nästan hemma igen
Vi åkte till Emporia och Elliott fick hamburgare till lunch och vi köpte stövlar och ett par shorts till honom. Sen fick vi bråttom hem för Elliott skulle leka med Erik på eftermiddagen. Så jag skjutsade honom dit. Åkte och handlade kattsand på Ica och då ringde moster Annika och undrade om hon och Aline kunde komma förbi på en fika. Det fick de gärna. Det var i och för sig precis när jag tänkt sitta på balkongen, blogga ikapp, eventuellt jobba lite och kanske kolla en serie, hehe. Och det var ju lite synd att inte Elliott var hemma när de kom. Men det var mysigt med fikabesök och vi satt ute på balkongen och jag fick se film och bilder på den superfina valp som Aline och Ludde ska köpa. Den var verkligen sjukt söt. Så det var trevligt.

Katterna kan det här med att slappa. De gör att jag bara vill lägga mig bredvid och gosa ner mig hos dem. Hehe.
Slappis 1
Slappis 2

Inga kommentarer: