onsdag, januari 28, 2015

Swisch går tiden....

Söndag
Vi hade en lugn hemmasöndag. Eller lugn och lugn,  jag bestämde mig för att byta sängar i mitt och Elliotts rum samt städa...  Elliott och Michael åkte iväg på vinthundsträff i det ovanligt nog soliga vädret. När de kom tillbaka var det dags för mig att städa ena våningen i kollektivets gemensamutrymme. Elliott ville hjälpa till och dammade i alla rummen jättenoga. Duktig kille! Sen gick han hem till Michael när han var klar med sin del. Jag moppade klart alla golv och sen fortsatte jag fixa där hemma. Och sen duschade jag. Klockan började bli mycket och det var dags att laga middag. Jag gjorde räkgryta med paprika och den blev god. Michael kom över och åt med oss. Elliott fick ett paket kräftor alldeles till sig själv och åt upp alltihop :-D. En klar favoriträtt.
Vi hade inget film och snacksmys på lördagen så vi hade det denna söndagskväll istället. Vi åt guacamole och nachos och så lite chips. Minns inte vilken film vi tittade på?

Måndag
Vi sov så dåligt natten till måndagen, Elliott och jag. Speciellt jag tror jag... Elliott somnade sent och vred och vände sig och sov oroligt hela natten. Jag trivdes inte med 120 sängen i mitt lilla rum, alldeles för trångt i rummet och det blev verkligen inte bra. Det får nog max vara 105 cm här alltså. Så 90 sängen får duga ett tag till. Elliott vaknade halv sex med ont i magen. Så vi steg upp. Jag fick för mig att byta tillbaka sängarna meddetsamma på morgonen och det var ju en bra idé (eller inte...) Elliott byggde en koja och satte sig i den och spelade iPad under tiden. Elliott var lite varm, han hade inte hög feber men lite högre temp än han borde ha. Så han fick stanna hemma från skolan även denna dag. Michael kom över och hjälpte mig flytta sänggaveln, den kunde jag inte lyfta ut ur rummet själv.
Elliott o Dexter i mitt arbetsrum
Elliott fick hänga med till jobbet och det gick så bra så. Han tycker att det är jätteroligt att vara med oss där.

 Han och Michael åkte hem vid 14-tiden. Jag jobbade kvar tills halv sex. Sen tog jag tåg och buss hem och kom lagom till kollektivmiddagen. Det var inte så jättemättande mat. Kikärtsgryta med banan. Men innan jag åt så spelade Elliott och jag Alfapet. Det var riktigt kul! Vi spelade tills det var dags för Elliott att lägga sig. Då gick han hem till Michael för han skulle sova där. Jag blev hungrig och värmde gårdagens rester av räkgrytan. Kollade om inte Michael också var lite hungrig, det var han. Så han fick också lite rester av grytan :-). Sen satte jag mig och jobbade till kl 23.

Tisdag
Denna morgon verkade Elliott bättre och fick gå till skolan. Mina föräldrar hämtade honom där på eftermiddagen. Jag jobbade halvdag på kontoret och halvdag hemma. Så sjukt mycket att göra just nu. Men det var en produktiv dag och jag fick undan en hel del. Sen åkte jag hem till mina föräldrar. Spelade Olsson med Elliott och pappa. Sen dukade mamma fram världens godaste hummus och även avokadoröra. Och så gratinerade paprikahalvor med getost och pesto. Till middag fick vi grillad kyckling.
Vissa hade väldigt roligt med den stackars kycklingen
Mums-mums alltihop! Vi satt och pratade och hade trevligt! Vid halv åtta tyckte Elliott att det var dags att gå hem. Han längtade så efter Dexter :-D. Det var alldeles lagom tid att komma hem. Elliott gick till Michael för att sova. Jag satte mig att jobba en timme eller så. Sen tittade jag på två avsnitt av Parenthood och kom i säng alldeles för sent...

Onsdag
Idag skjutsade vi Elliott och Lenny till skolan. Elliotts klass skulle åka skridskor. Vi hade inga med oss för han har inga. Men han hade fått låna av en i klassen, så det var ju bra! Jätteroligt tyckte han det var att åka, sa han. Jag jobbade på kontoret fram till lunch. På lunchen träffade jag Becka och Åsa på stationen, där beställde vi sallad och planerade Barcelonaresan. Skoj!
Lite roligt bildspel på väggen på stationen
 Sen åkte jag hem och jobbade hemifrån. Det var så bra för jag fick undan en massa smått som stressat mig. Så nu kan jag fokusera på bokslut istället för nu är det årsbokslut igen... i det av våra bolag som har bokslutsår tom 31/12.
Lennys mamma hämtade Elliott så jag jobbade på här hemma tills kl 18 när det var dags för kollektivmiddag. Idag var det god mat där nere. Elliott och jag åt där, Michael åt uppe med hunden som inte kan vara själv :-). Efter maten var det en väldigt trött och smågnällig påg jag hade med mig hem... Det var kanske lite för mycket med en heldag i skolan, när man inte är helt frisk. Han snorar massor. Vi spelade alfapet och sen gick vi och la oss tidigt. Eller Elliott la sig tidigt. Jag gick upp igen när han somnat. Och så bokade jag resan till Barcelona! Tjohoo! Så var det också klart. Ska bli skoj.
En annan sak jag fick gjort idag var att ringa en sjukgymnast, de skulle ringa tillbaka imorgon och se om de hade några tider. En som ligger bredvid jobbet, så att det verkligen blir av att jag går dit...

Inga kommentarer: