onsdag, november 12, 2014

Helgen, veckan och vissa har semester med sol och värme :-)

I fredags var det skola och jobb och jag gick tidigare från jobbet för att jobba hemifrån på seneftermiddagen. Men mitt internet funkade inte så det blev inte så mycket med det. Tur att jag var kvar till jobbet till efter 15 så jag ändå fick jobbat en hel del denna dag. När jag kom hem så var pappa och fixade lite på balkongen. Jag gjorde smulpajsdeg till kollektivmiddagen och när den var klar var pappa redo att åka hem och jag gick ner till matlaget och vi gjorde klart kvällens middag. Den blev faktiskt himla god! Det var parmalindade kycklingpaket med dadlar och pinjenötter i gräddig sås, till det hade vi bulgur eller pasta samt kokt broccoli och sallad. Och till efterrätt blev det äpplepaj med vaniljsås och glass. Lyckat! Nästa gång vi har matlagning är först nästa år. Så det är ju ett tag tills dess. Efter maten tittade Michael, Elliott och jag på "looney tunes" hemma hos mig och åt lite snacks. Elliott sov hos mig. Katterna var kelsugna mitt i natten, precis när Elliott kommit in till mig så vi klappade på dem ett tag innan Elliott somnade om igen :-).
Sen vaknade han 05 men lyckades somna om och vi steg inte upp förrän kl halv åtta.

På lördagen kom Michael över och åt frukost med oss. Det var lite bråttom för dansgympan började kl 09. Elliott och Michael åkte iväg på den. Jag städade undan här hemma. Elliott och Michael kom tillbaka och jag skulle iväg och hämta min kompis Malin på stationen. Elliott var hemma hos Erik 12-15. Malin och jag fikade på mackor och pålägg, veganskt för henne och vanligt för mig :-). Det var gott! Pappa kom hit och pysslade på balkongen. Erik och hans pappa följde Elliott hem och Erik kom med in och hälsade på katterna. Ett tag senare så åkte Michael, Elliott och jag till Emporia för lite middag och Malin åkte med och tog tåget hem därifrån.

Vi åt pizzabuffé och den var inte god, förstår inte hur de kan misslyckas med pizza? Men men... Vi handlade lite grejor och sen åkte vi hem. Jag och Elliott fixade farsdagsgrejor hemma hos mig och sen gick vi över till Michael och tittade på en film (Ett småkryps liv) och den var inte så jättebra. Jag åt för mycket chips och blev alldeles för mätt. Sen gick jag hem och gjorde clotted cream och lemoncurd. Elliott skulle sova hos Michael men ångrade sig och ville sova hos mig så han kunde gå över och gratta Michael på fars dag på söndagen. Så jag sa att han var välkommen och han sprang över till mig och hjälpte mig med det sista på lemoncurden och sen gick vi och la oss. Läste lite Kalle Anka som godnattsaga :-).

På söndagen gick Elliott och jag över till Michael när vi stigit upp. Elliott gav farsdagpresent, ett kort han gjort själv och en teckning. Och så några små presenter. Michael kände sig risig och hade ont i öronen och halsen. Han skulle egentligen följt med och sett Elliott simma, men han fick vara hemma och kurera sig. Elliott och jag åkte till simskolan och den var rolig tyckte Elliott även om han var lite besviken över att han inte kunde simma så bra utan "korven" som flythjälp. Efteråt åkte vi hem och jag gjorde scones och bakade nötkakor till både pappa och Michael och så fick jag göra ännu en sats scones för den första blev inte så lyckad...
Elliott sätter nötter i nötkakorna
Catta, Magnus och Nea kom hit och åt scones med oss. Det var skoj men jag var lite stressad för allt jag egentligen behövde fixa en massa som städa i kollektivet (gör vi alltid efter matveckan) och helst jobba lite också. Men det var kul att de var här och roligt att få träffa Nea igen! Under tiden de var här kom pappa och snickrade katträcket till balkongen.

När Cattagänget åkt hemåt så cyklade jag och handlade kakao mm. Elliott var kvar hos mig under tiden. Jag kom tillbaka och så bakade jag en kladdkaka och Elliott gjorde halloweenkakor. Som var fina men som han sen tyvärr inte tyckte var goda :-D. Jag tyckte att de var jättegoda!
Rör ihop degen till halloweenkakorna
Elliott och jag pausade en stund i soffan och spelade iPad. Sen plingade det på dörren och det var Pelle, Lotta, Ale, Mire, Mynta, Malva och Nikita. De kom och tittade på katterna och Elliott och Mynta lekte med Angrybirdsgrejorna :-D. Det var skoj och alla fick plats minsann. Efter ett tag så gick vi över så de fick se hur Michael har det i sin lägenhet också. Sen åkte vi allihop (även Michael) hem till mina föräldrar där vi bjöds på många olika mumsiga tilltugg! Vi åt Kreolskans, vilket var hur gott som helst och hade en himla trevlig kväll! Mamma, Lotta och jag tog oss an disken efter maten. Sen åt vi glass, kladdkaka, marängsviss mm. till efterrätt. Elliott var så lycklig att träffa sina kusiner. Lovely! Vi körde hem vid 21-tiden och Elliott sov hos mig, vi la oss direkt vi kom hem. När Elliott somnade så jobbade jag en timme innan jag själv la mig.

På måndagen steg vi upp som vanligt och åkte till skolan med Elliott och Lenny. Jobbade på kontoret och jag insåg att jag verkligen hade behövt jobba mer i helgen... Usch. Så det var bara att jobba på. Sjukt dålig luft på kontoret och mina ögon blev kruttorra och jag kunde knappt titta på datorn... På lunchen var Michael och jag på Noodlemarket. Michael hämtade Elliott på förskolan, jag gick och handlade på Ica. När jag kom hem insåg jag att jag råkat stänga in Sweet på toan hela dagen!!! Stackars Sweet hade blivit tvungen att bajsa på toamattan och kissa i duschen :-(.
Så dåligt samvete jag fick! Tänk att jag inte såg att han blev instängd där...
Men men, han verkar inte ha fått några men av det hela :-)

Jag skulle just börja städa undan och sanera toaletten när det både ringde och stormade in fyra små barn (Elliott, Ida, Ashley och Lenny). Jag fick säga åt barnen att gå över till Michael och leka istället. Jag försökte hålla undan Sweet som råkat trampa i bajset. Det var lite smått kaotiskt :-D
Efter att ha pratat klart i telefonen och skickat iväg barnen städade jag rent på toan och torkade av Sweets tassar.

Sen satte jag mig att jobba. Mina föräldrar kom efter en timme och tittade på katterna som just då hade världens busryck och inte var speciellt keliga :-D. De gick sedan med över till Michael och hämtade Elliott och skjutsade honom till dansgympan. Jag gick och jobbade, Michael avlöste mamma  o pappa vid 19 och sen kom han och Elliott hem med hamburgare som vi åt. Jag nattade Elliott och sen jobbade jag lite till. Men jag var så sjukt trött. Innan när Elliott var på dansen och jag jobbade så kom Sweet upp i knäet och jag kelade med honom och blundade lite och plötsligt vaknade jag med ett ryck och skrämde både mig och katten! Så trött var jag... men jag sov nog bara typ 2 minuter eller så, hehe. Elliott sov hos mig och innan vi la oss så klippte jag honom.
Kort hår är nog bra när man ska till sol och värme och bada en massa, han ville ha riktigt kort lugg :-)
Och igår var det tisdag och jag har vinkade av Elliott och Michael vid tåget. Nu är de på Teneriffa. Fina fina Elliott, jag saknar honom massor! Men superskönt för dem att få lite sol och värme och lyx på all-inclusive. Lite avis är jag allt! Jag hade verkligen också behövt semester, sol och värme :-D

Men jag sitter här hemma och jobbar och klappar på katterna och nu ska jag jobba järnet så jag får undan allt jag behöver. Jobbade nonstop hela dagen till kl 23 med bara typ en halvtimmes paus för att åka till Ica och hämta ett paket med kattnät till balkongen.

Och idag är det torsdag och jag har jobbat hela dagen tills kl 22. Med paus för lunch och middag i kollektivet. Det var laxpyttipanna och det lät ju kanske inte så roligt, men det var verkligen supergott! Måste be om receptet. Hur som helst så börjar jag komma en bit närmare mål gällande jobbet.
Var tvungen att vara på kontoret hela dagen idag och mamma ringde och undrade om hon och Annika skulle hälsa på mina katter på dagen. Så himla snällt! De hade varit hos katterna i flera timmar :-D. Underbart ju! Katterna hade visst busat och haft sig en massa, hehe. Jag fick lite tips på vad jag bör kattsäkra. Så det ska jag ta tag i.

Nu när jag varit hemma har katterna varit så lugna och keliga och är bara helt supergosiga. Tänk att två katter kan vara så mysiga! De är så söta att man nästan får lite sötchock när man tittar på dem!
Mango ligger helst lite vid sidan om och högt upp
Sweet ligger helst på datorn eller väldigt nära mig, ibland mellan mig och tangentbordet :-D
Jag pratade med Elliott i telefon innan, han verkar ha det helt fantastiskt bra! Han har badat hela dagen och åkt en jätterolig vattenrutschkana hur många gånger som helst, han hade träffat Mario (utklädd Mario) i restaurangen. Där är hoppborgar och minidisco varje kväll. En uppvärmd pool och massor av aktiviteter. De hade spelat minigolf och ätit från buffén och det var så bra och han lät så glad :-D. Verkade inte sakna mig alls, hehe. Underbart att de har det så bra! Fint väder har de också lyxisarna, sol och värme.

Inga kommentarer: