onsdag, juni 04, 2014

Minsann (96/100)

I natt har jag sovit som en stock hela natten. Inte varit uppe en enda gång. Det är minsann oerhört ovanligt! Och jag tror att det beror på att jag även igår tog kalcium/magnesium innan jag la mig. Vilken bra effekt det verkar ha alltså. Men sen fick jag ont i magen, verkar vara en av biverkningarna av magnesium... Så tror inte jag ska ta det idag. Men ändå, tänk att det fungerade.
Hittade en spray man kan ta istället (av magnesiumet) som ska kunna tas upp lika bra genom huden men som skonar magen. Ska testa den. Det verkar hänga ihop det där med d-vitamin, kalcium och magnesium. Och verkar viktigt att man får i sig allt det där.

Fick mycket gjort på jobbet idag och sen var det kollektiv-middagslagning. Min rätt idag var broccolisoppa och den smakade först ingenting alls! Men efter lite kryddning och avsmakning blev den till slut väldigt god. En av dem som bor här hade med sig en stor bit marängtårta som blivit över från en studentfest igår. Så det blev minsann efterrätt också idag.

Nu ska jag försöka vila min lilla onda mage och ta det lugnt framför tv:n en stund.

Inga kommentarer: