torsdag, maj 15, 2014

torsdag (76/100)

Idag vaknade jag före Elliott och hann duscha innan han vaknade kvart över sju. Vi åkte till förskolan och på vägen till jobbet handlade jag till kontorskiosken och kaffe till kontoret men glömde köpa frukost och lunch till mig själv :-). Jobbade typ halva dagen med en enda uppgift som tog tid men som äntligen är slutförd. Skönt att ha fått den uppgiften ur världen! Sen gick jag ut på lunchen och hamnade i en bokoutlet och köpte 8 pocket för 200 kr och alla är sådana jag verkligen vill läsa. Så det var ju bra. Får se om det blir någon tid för läsning på semestern, det är då jag brukar försöka plöja igenom så mycket som möjligt, hehe. Framför allt om jag åker flygplan, då hinner man nästan läsa en hel bok.

På eftermiddagen jobbade jag med avstämningar och bokslut och fick ont i armen/handen och orkade inte jobba längre än till strax efter 17. Åkte hem till mina föräldrar som hade hämtat Elliott. Han spelade wii. Det var en go och glad liten påg hela kvällen. Och mamma hade lagat en jättegod köttgryta som Elliott tyckte var det godaste kött han ätit (om man tog bort såsen). Så han åt massor av det. Mums mums. Och till efterrätt hade hon gjort rabarberpaj o pappa handlade vaniljsås och det var så gott så det var svårt att sluta äta av det. Vi kollade på TV och Elliott löste korsord. Vi åkte hem ganska sent. Hemma hade Ida och grannens barn varit och knackat på för att leka med Elliott och Ida hade haft med en ballong som present, vilket jag tror att Elliott blev glad över :-)

Ikväll sover Elliott hos Michael och jag har sett lite på "Parenthood" och funderar över om jag ska övergå till att äta frukt till frukost? Jag är ju ingen frukostmänniska så det hade passat ganska bra! Och så kanske lite mer sallad till middag? Inspirerad av en bok som jag läste när jag var hos mina föräldrar ikväll :-D. Well well, inte imorgon kanske men nästa vecka?

Inga kommentarer: