måndag, mars 21, 2011

En finfin söndag men risig måndag

Igår var det söndag och det var en riktigt bra dag! Elliott har varit på strålande humör hela veckan, pigg och glad och det händer så mycket! Han kan mer och mer och uttrycker sig bättre och bättre. Det är så kul! Jag förberedde såser och annat under dagen.

Kl 17 kom mina föräldrar på middag, det var jätteroligt! Elliott hade så mysigt och fick läsa böcker och leka med dem i sitt rum. :-D. Jag fick en jättefin bukett tulpaner och vi fick massor av mumsig choklad (Michaels favoriter).
Fina buketten!

Vi åt middag, först smördegssnurror med ost/skinka respektive fetaost. Sen hade vi oxfilé (gratinerad med getost), bakad potatis, vitlökssmör, fetaostsås, vinsås och en sallad av miniplommontomater, minimozzarella och blandsallad. Det var mycket mumsigt!
Till efterrätt hade jag gjort choklad suffléer och till dem var det varm jordgubbssås & grädde.

Elliott var vaken längre än han brukar, jag nattade honom närmare halv tio. Under tiden satte Michael igång Wiii. Första gången vi provade den! Vi testade bowling men bara jättesnabbt. Klockan var mycket och mina föräldrar åkte hem efter att ha testat att kasta ett klot var :-)
Däremot kom vi fram till att det verkade roligt och att vi ska spela det nästa gång de kommer hit!

Michael och jag gick och la oss. Under kvällen kände jag att jag blev hesare och hesare och hade lite ont i halsen. Elliott hostade hela tiden där inne i sitt sovrum.
I morse när jag vaknade hade jag jätteont i halsen, hosta, ingen röst, rinnande inflammerat öga och mår skrutt. Bläää! Hoppas hoppas hoppas att vi inte råkat smitta mina föräldrar med någon ny förkylning!!! Och hoppas att inte Elliott också får en ny förkylning. Han är väldigt hostig och rosslig. Michael är fortfarande inte frisk så vi får helt enkelt stanna hemma hela familjen idag. Suck!!! Vad ska de vara bra för alla dessa förkylningar???

Inga kommentarer: